Ашаршылық құрбандарына арналған монумент

Ашаршылық құрбандарына арналған монумент

Астана қаласында ашылмақ «Ашаршылық құрбандарына ескерткіш» монументінің сәулет­тік композициясы негізінен екі маз­мұндық бөлімге негізделген.
Монументтің негізгі идеясы Әйел-Ана, бала және балбалтас бейнелеріндегі мүсіндік ескерткіштерден көрінеді. Көкке қолын жайып, жалбарына Тәңірден жәр­дем сұра­ған әйел-ана бауырына тығылған ұрпағына өмір тілейді. Қазақ халқының ұғымында әйел – тіршіліктің тірегі, өмірдің өзегі, отбасы бүтіндігінің ұйытқысы, ұрпақ жалғастырушы ана. Сондықтан ком­по­зициядағы Әйел бей­несі аштыққа ұры­нып, қырғынға ұшыраса да, өмір жал­ға­сын жоғалтпаған қазақ ұл­ты­ның күйін көрсе­теді.
Анасының қалқасына тығылып, тір­ші­лік­тен қорған іздеген аш-жалаңаш, арып-ашқан бала бейнесіндегі сәби мүсінінде жалаң аяқ, жалаң бас сәби қолына ауыз­дық­ты ат жүгенін ұстап тұр. Мұнда екі түрлі идея­ны көруге болады. «Асыра сілтеу бол­ма­сын, аша тұяқ қалмасын» деген ұран­мен халықтың малын сыпыра жиып, тәр­кі­леген зұлым саясаттың кесірінен қазақ халқының күнкөрістің негізгі көзі – төрт түлі­гі­нен айырылып, жүген ұстап, жаяу қалғаны белгілі. Екінші қырынан алғанда, ауыз­дық­ты ат әбзелін сәбидің қолынан көру  зұл­мат­қа ұшырап, нәубет кешсе де, елдің ертең­гі жүген ұстар ер-азаматтарының бар екендігін, олардың қиындыққа мойымай, қайсарлықпен өсіп келе жатқандығын білдіреді. Бала бейнесі алыс көкжиекке сенімді көзқараспен көз жіберіп, аяғынан нық тұр.
Сондай-ақ композициялық мүсіндер ор­наласқан дөңгелек жерошақ бей­не­сін­дегі шеңбердің ішінде Ана мен бала бей­нелерімен бірге, әдетте қазақ халқының ескі қорымдарында орнатылатын балбал­тас мүсіндері қойылған. Өмір мен өлім – бір шеңбердің ішіндегі алма-кезек дүние. «Дөң­гелек, шеңбер» ұғымы – түркілер үшін тір­шіліктің аса маңызды басқышы, «аспан, үй, шаңырақ» ұғымдарымен ұшта­са­тын «шексіз тіршілік» танымына негіз бол­ған. Бұл көріністе жоба авторы аштық­қа ұры­нып, өмірден мезгілсіз құрбан бол­ған о дүниелік жандар мен тірі қал­ғандар ара­сын­дағы байланыстың ешқашан да үзіл­мейтін құдіретін көрсеткісі келген.
Сәулеттік композицияның артқы қап­та­лына тұрғызылған қабырға «Қасірет кере­гесі» деп аталады. Кереге көрінісінің жал­ғасы біртұтас биік қабырғаға ұласады. Бұл аштыққа ұрынып, қырғынға ұшыраған алдыңғы буынның өмірін жалғастырушы кейін­гі ұрпақтарының қонысы берік, қор­ға­ны нық болып, алаңсыз өмір, бақуат­ты ғұ­мыр кешетін жарқын болашағын біл­ді­реді.
Қабырғаның сол жақ қапталына «1932-1933 жылдардағы ашаршылық құр­бандарының рухына мәңгілік тағзым» сөй­лемі жазылған.
Монумент елорданың туристік орта­лықтарының бірі болып саналатын Абай және Республика көшелерінің қиылысында 0,175 га жер аумағын алып жатқан шағын алаңға қойылған. 21,0х21,0 шаршы метр кө­лемдегі арнайы төселген платформа үстін­де орнатылған Әйел-Ана образындағы ескерткіштің биіктігі – 4,4 метр, басқа сәулеттік мүсіндер – 1,2 және 2,5 метр.
Сәулеттік композицияның артқы қапталына тұрғызылған «Қасірет керегесі» қабырғасының биіктігі – 5 метр, ұзындығы – 23 метр.

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста