Сол зұлмат енді қайталанбасын деп...

Сол зұлмат енді қайталанбасын деп...

АЛЖИР мұражайы 2007 жыл­дың 31 мамырында Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың ұсынысымен са­лынып, саяси қуғын-сүргін құрбандарын еске алу күнінің 10 жылдығына, жаппай қуғын-сүр­гіндердің басталуының 70 жыл­ды­ғына, Алашорда үкі­ме­тінің 90 жылдығына орай ашыл­ды.
Содан бері мұражай концепциясындағы негізгі мақсат пен міндет – сталиндік  реп­рес­сиялар тарихы жайында қоғамның көзін ашу, естеліктерді сақтап, өткен ке­зең­нің негізгі құнды жәдігерлері арқылы сол дәуір­дің рухани ахуалын жаңғыртып, көп­шілікке көрсету.
АЛЖИР мемориалды мұражай ке­ше­ні­нің қасиетті аумағына аяқ басып, суретші-сәу­летші Сәкен Нарыновтың туындысы, 18 метрлік «Аза тұту аркасы» немесе «Қасірет қақпасынан» өткен кезіңізде басыңызды иіп, аруақтарға тағзым етесіз. Оның ірге­сін­де Польша, Грузия, Украина, Әзірбайжан ел­де­рінің 1930-1950 жылдары Карлагтың 26-нүктесі, кейін Р-17 еңбекпен түзеу АЛЖИР лагерінде (Акмолинский лагерь жен из­мен­ников Родины) тұтқында болған отандас әйелдерге қойған белгі тастар сап түзейді. Қақпаның сол қапталында шұ­бы­рын­ды заманның елестері – «Сталиннің ва­гоны» мен тікен сыммен қоршалған лагерь көрінісі орын алған.
Мұражай ғимаратына қарай жүр­ге­ні­ңіз­де жол екі гүлзарға жалғасады. Оң жа­ғы­ңыздағы қоладан құйылған «Күрес және үміт» композициясы осы өмірден үмітін үзбей, бостандықты аңсаған әйел бейнесін сом­­даса, сол жағыңыздағы «Түңілу мен әл­сіздік» композициясы шарасыздық пен азап­тан қажып әлсіреген, бостандықтан кү­дерін үзіп, ты­ғырыққа тірелген тұтқын ер адам­­­ның об­разын бейнелейді. Бұл ком­по­зи­­­циялардың авторы – белгілі мүсінші Жеңіс Мол­­дабаев. Ал мемориалды мұра­жай ке­ше­­нінің сәу­летшісі – профессор Сә­кен Нарынов.
Мұражай ғимаратына кіргенде суретші Сем­біғали Смағұловтың тарихи оқиғалар желісімен сомдаған суреттер галереясын зер­делей отырып, еңселі экспозиция за­лынан келіп шығасыз. Еңсесі биік үш қабат­тан тұратын мұражай ғимаратының дөң­ге­лен­ген залы ақ тастан қаланған он екі қа­нат­ты киіз үй ішіне енгендей әсерге бө­лей­ді. Ортасындағы түңлігі түрілген ақ ша­ңы­рақ­тан күн нұрының сәулесі түсіп, жан-жа­ғынан айналдыра сүйеп тұрған бетон ақ уықтар ақ түспен әрленген керегелер ба­сы­на сүң­гіген. Оның бірінші қабатының ор­тасындағы «Өмір гүлі» атты композиция қара тасты қақ жарып шыққан гүлдің кө­рінісін бейнелейді.
Мұражай ғимаратын сыртынан қарап, ішіне кіргенде, расында, құпия сыр жа­сыр­ған сандықшаның қақпағын ашқандайсыз. «Өмір гүлінің» аспанында «Еркіндік және еркінсіздік» композициясы шырмалған те­мір торлар ішінде бостандықты аңсап 15 ақ көгершін аласұрады, бірқатары талық­сып құлап, қалғаны үмітін үзбей еркіндікті аңсап алысуда.
Мұражайдың бірінші қабаты әді­лет­сіз­дік­тің қалпына келуі 1993 жылы 14 сә­уірде Президент Н.Ә.Назарбаев қол қой­ған «Қуғын-сүргін құрбандарын ақтау ту­ра­лы» Заңынан бастау алады. XVIII ғасырда бас­талған пат­шалық Ресейдің отарлау саясаты, Кенесары ханның ұлт-азаттық соғысы, Алаш қозғалысының бой көтеруі, Азамат со­ғысы, 1920-1930 жыл­дардағы кәмпеске мен аштық, 1937-1938 жылғы жаппай қуғын-сүргін тарихи кезеңдерін қамтиды.
Екінші қабатқа көтерілер сатыда АЛЖИР лагерінде болған әйелдердің тұт­қын­дал­ған­ға дейін түскен фото жинақтарымен безен­дірілген фото-коллажды көресіз. Мұндағы жәдігерлер АЛЖИР тақы­ры­бы­на тереңдей үңіл­­діреді. Екінші қабатқа көтерілгенде «Құр­­сау» инсталяциясы ойың­ды қыспаққа алады.
Лагерьдің жалпы аймағының көрінісі мен тұтқын әйелдердің күннің суығында Жа­лаңаш көлінің жағасынан қамыс ору жұ­мыс­тарына айдап апарылуын АЛЖИР дио­ра­масы бейнелейді. Диорама темір тормен қор­шалған «Тігін барағына» жал­ға­сып, кейбір келушілер аңдаусызда тірі тұтқын тігін­шіні көргендей үркіп қалған жағдайлар да болған. Сол сұрапыл зұлмат жайлаған, жа­зықсыз жандардың тағ­дыр­ла­ры тәлкек етіліп, ар-намыстары аяққа тап­талып, бел­сен­­ді содырлардың жем­тік­те­рі болып кете бер­ген заманды қайта тіріл­тетін көрініс «Жа­зық­­сыз жандарды тергеу бөлмесінде» бей­не­ленген.

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста