Қызмет көрсету саласы ақсап тұр

Қызмет көрсету саласы ақсап тұр

Зерттеулер қызмет көр­се­­ту саласы экономикада ке­­ле­ше­гі зор, жедел әрі қар­қын­ды да­мушы сала болып та­­былады дейді. Сондай-ақ өнеркәсібі да­мыған елдерде қызмет көрсету саласынан жал­пы ішкі өнімнің үштен екі бөлігі алынатын көрінеді. Демек, экономикалық мәні де маңызы да зор сектор. Алай­да оның елдегі ахуалы не­­шік? Саны бар да сапасы жоқ қызмет көрсету – бұл са­­ла­ның ақсап тұрғанының ай­ғағы.
Кейбір мәліметтер бүгінгі таңда отан­дық қызмет көрсету саласында жұмыспен қам­тылған халықтың саны 30 пайыздан ас­там деп отыр. Сонымен қатар бұл көр­сеткіш үне­мі өседі деген болжам да батыл ай­тылуда. «Өйткені өндірістің күрделенуі мен нарықтың тауарлармен толығуы қыз­мет көрсетуге сұра­нысты арттыра түседі» дей­ді ол зерт­теу­лер. Рас, қызмет көрсету түр­леніп келеді. Бі­рақ солардың сапасын бақылап, жіті қа­да­ғалап жатқан құзыретті ұйым жоқ. Соның сал­дарынан қызмет көр­се­ту саласының са­пасы елде әлі де төмен бо­лып тұр. Қызмет са­пасын қалт жібермей, сонымен қатар тұ­ты­ну­шылардың құқық қор­ғайтын «Тұ­ты­ну­шылардың құқығын қор­ғау туралы» Заң қолданысқа сирек шығады.
Деректер Қазақстанда қазір қызмет көр­­сету саласының өсу қарқыны және пай­да бол­ған жаңа қызмет түрлері бойынша, оның на­рық пен тұтынушылардың қажет­ті­­ліктеріне бейімделуі тұрғысынан кел­ген­де өндірістік са­ланы басып озғанын ай­та­ды. Десек те, қыз­­мет көрсету саласы ин­­­дустриалды дамы­ған елдердегі жағ­дай­мен салыстырғанда шаң қауып қа­ла­тыны да жоққа шығарыл­май­ды. Солай бола тұр­са да, соңғы он жыл­дық­та қызмет көрсету са­ласы экономиканың дербес секторына айналғанын мойындауға тиіс­піз. Бірақ көп жағдайда сын көтермейді.
Қызмет және мәдениет
Басқаны қайдам, дәл осы күні кез кел­ген адам қандай да бір қызмет көрсетумен ті­келей байланысты. «Себебі қызмет көр­сету саласына коммуналдық игілік те, бай­ланыс та, банктік бизнес те, көтерме және бө­л­шек сау­да да, көлік тасымалы да, сон­дай-ақ сақ­тан­­дыру, заңды, медициналық, білім беру қыз­меттері және т.б. жатады. Қыз­мет көрсету са­пасына мемлекет та­бысы да, фирма пай­дасы да, қолайлылық, тұтынушылардың қа­уіп­сіздігі де, әл-ауқаты да байланысты бо­ла­ды» дейді ғалымдар.
Америкада қызмет көрсету саласы өте жақ­­сы дамыған көрінеді. Бүгінде оған ауыл шаруашылығында барлық еңбекпен қам­тылғандарды есептемегенде, қалған 73% жұмыс орны келеді екен. Ал Герма­ния­да қыз­мет көрсету саласында – 41%, Ита­лияда 35% жұмыспен қамтылған. Әл-ауқаттың артуы, бос уақыттың көбеюі жә­не техникалық қызмет көрсетуді талап ете­тін тауарлардың күрделенуі Америка Құ­рама Штаттарын экономикалық қызмет көр­сететін әлемдегі бірінші елге ай­налдырыпты.
Қызмет және әдеп
Жалпы, елдегі қызмет көрсету сала­сы­ның өрі­сі кең. Қолда бар деректерге сү­йен­сек, 1991 жылы түрлі қызметтердің 900-ге жуық түрі анықталған екен. Ал қазір жаңа қызмет түрлерінің пайда болуымен және ақпараттық технологиялардың дамуымен бай­ланысты олардың саны күн санап өсу­де. Жаңа өндірістерді қалыптастыру есе­бі­нен на­рық­тық қызметтер қатарының кө­­беюі толық кө­лемде жүзеге асқан жоқ. Сол се­бептен де бо­лар қызмет көрсету са­ласында мә­де­ниет­тілік пен әдеп қалыс қа­лып отыр.
Мәселен, қарапайым мысал. Үйіңіздің есік-терезесін салдыруға тапсырыс бер­се­ңіз, оны мойнына алған компания те­ре­зе­сін қо­па­рып тастап, шашып-төгіп, бұр­қы­ра­тып жа­йына кетеді. Толық қаржысын тө­леп отыр­ған­нан кейін қызмет соған ла­йық деңгейде бо­луы шарт. Алайда ол кө­біне-көп ес­ке­ріл­мейді. Тұтынушының құқы со­лай үнемі тап­та­лады. Мұндай жағдай кабельдік те­ле­ви­дение, интернет орнату ісін­де де бар. Соған қа­рағанда, біздің ұйым-кәсіпорындар қыз­мет көрсетудің маркетингі мен ме­нед­ж­мен­тінен құрала­қан. Оған халықтың да қызмет көр­сету са­ла­сына қатысты сауатсыздығы және бар.
«Қызмет көрсету нарығын дамыту елдің эко­­номикалық өсімімен тығыз бай­ла­ныс­тығында» дейді мамандар. Қызмет көрсету са­ласындағы кәсіпорындарды дамытуға қолайлы жағдайлар туғызу, жал­пы, елдегі экономикаға оң әсерін тигізетінін де баса айтуда. Олай болса, бұл – ой­ла­на­тын мәселе.

Наталья ЛИСОВА, экономика ғылымының кандидаты:
 – Қызмет көрсету саласын дамыту қа­жеттілігі халықтық тұтыну құрылымында бір­шама қайта құруды талап етеді. Қызмет көрсету сапасы мен мәдениетін түпкілікті жақ­сартуда соған сәйкес кәсіпорындар желісін кеңейту, қызмет көрсету көлемін арт­тыру, олардың жаңа түрлері мен фор­ма­ла­рын енгізу қажет. Сондай-ақ қызмет көр­сету саласында туындаған жайттарға жауап бе­рер­лік өз қызмет саласының са­рап­шы­лары жоқ. Эко­номикалық жағ­дай­лар, басқару те­тік­тері жайында терең бі­лімі бар, адам­дар­мен жұ­мыс істей алатын бі­лікті менед­жер­лер­дің болмауы да бұл са­ланың жетілмеуіне әке­ліп соғуда.

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста