Мектептің жаны – мұғалім
Алаштың мақтанышы Ахмет Байтұрсыновтың кезінде былай дегені бар: «Мектептің жаны – мұғалім. Мұғалім қандай болса, мектебі һәм сондай болмақшы, яғни мұғалім білімді болса, білген білімін басқаға үйрете білетін болса, ол мектептен балалар көбірек білім біліп шығады. Солай болған соң, ең әуелі мектепке керегі – білімді, педагогика, методикадан хабардар, оқыта білетін мұғалім».
Қазір әлемдік бәсекеде ғылым мен технологиясы жетілген елдер көш бастап келеді. Сөз жоқ, олардың біздің ел секілді енді дамып келе жатқан елдерге саяси-экономикалық тұрғыдан үстемдік етуі сол ғылым мен технологияға және соларды оқып-игерудің негізін қалайтын білім жүйесінің дұрыс жолға қойылуына байланысты. Соның арқасында олар экономикалық зор табыстарға жетіп, қолайлы жағдайда өмір сүруде. Біздің елдің де қазіргі уақытта алдына қойған негізгі мақсаттарының бірі жас ұрпаққа саналы білім беріп, ғылыми технологияны игерту болып отыр. Сондықтан қазақстандық жас ұрпақтың кемел келешегінің саналы білім мен тағылымды тәлім-тәрбие алуда екені негізгі мақсат-мүдделердің біріне айналды.
Еліміз Тәуелсіздікке қол жеткізіп, өз алдына дербес ел болғаннан бері білім берудің жаңа технологиялары жаппай игерілуде. Әрбір оқушы мен студенттің компьютер мен электронды құрал-жабдықтарды жетік меңгеруіне, әлемдік ғаламтор жүйесіне еркін енуіне мүмкіндік жасалып жатыр. Қазіргі таңда еліміздің оқу орындарында жаңа технологиялармен оқыту жаппай қолға алынуда.
Ел Президенті Нұрсұлтан Назарбаев өз сөзінде білім беру жүйесі қызметкерлерінің кәсіби біліктілігін арттыру бүгінгі өмір талабы екенін айта келе: «Жаңа формацияға жаңа педагог қажет», – деген. Демек, еліміздің қазіргі мектептеріне жаңа заманға лайық «жаңа мұғалім» дайындау қажет. Мұның түпкі мақсаты – мұғалімдердің тәрбиешілік, педагогтық әлеуетін, қабілетін кеңірек ашу. «Жаңа мұғалімнің» бүгінгі заманда жаңаша ойлайтын, уақыт ағымымен үндес жұмыс істейтін, ең бастысы, жас ұрпақтың нағыз тәрбиешісі болғаны абзал. Бұл үшін мұғалім дайындауды жаңаша ұйымдастыру біздің педагогикалық бағыт-бағдардағы басты мақсатымыз болуы қажет.
Алдағы уақытта еліміздің білім жүйесіне толықтай енуі қажет болып отырған жаңашыл білім беру үдерістерін, оның іс-әрекеттері мен құрылымдарын анықтау мақсатында бірқатар іс-тәжірибе қолға алынып жатыр. Әлбетте, бұл еліміздің жаңа буын ұстаздарының білім-біліктілігіне, рухани-мәдени әлеуетіне, қоғамдық-әлеуметтік жағдайына, қоғамдағы орны мен рөліне, құқықтық-саяси мәдениетіне, әсіресе мәртебесіне байланысты. Сондықтан да қазақстандық коғам мен ел Үкіметі педагог-ұстаздар мәртебесіне әрқашан алаң болып келеді. Себебі қазіргі таңда еліміздің білім беру жүйесін одан әрі жетілдіру, мемлекеттік білім беру стандарты мен бағдарламаларын жүзеге асыру, жаңа технологиялар мен жаңа буын оқулықтарын дайындап, оларды оқыту үдерісіне енгізу, еліміздің білім саясатының ұлттық моделін қалыптастыру тәрізді маңызды мәселелер мұғалім-оқытушылар қауымына келіп тіреледі. Олар өздерінің кәсіби шеберлігі мен іскерлігін, кәсіби дайындығы мен біліктілігін жетілдіруге ынталы болса ғана бұл мақсат баянды болмақ.
Демек, инновациялық білім беру жүйесі арқылы интеллектуалдық ой өрісі дамыған жас ұрпақ тәрбиелеуді одан әрі жетілдіру заман ағымына ілесу үшін қажет болып отыр. Осыған орай өскелең ұрпаққа қазіргі қоғам талабына сәйкес сапалы білім беру, оларды әлемдік бәсекеге қабілетті маман, кәсіп иесі етіп оқытып даярлау мәселесі педагогика ғылымында жаңа әдіснамалық негіздегі ғылыми зерттеулердің көп болуын талап етеді. Оның бірден-бір шешімі отандық білім ордаларының оқу үдерісіне оқу-әдістемелік, педагогикалық-психологиялық, ақпараттық-коммуникациялық т.б. жаңа технологияларды батыл ендіруінде екені барша жұртқа түсінікті бола бастады.
Білім беру саясаты мен оның жүйесі бойынша дүниежүзінің алдыңғы қатарлы дамыған елдерінің, сондай-ақ қазіргі уақытта біздің елдің де ұстанып отырған саясаты – ең алдымен жас ұрпаққа сапалы білім беру барысында оқу-тәрбие ісін тиімді ұйымдастыру. Бұл оқу-тәрбиелік қарым-қатынас кезінде шәкірт пен ұстазға қолайлы жағдай туғызатын, барлық жағдайы қарастырылған оқытудың жаңа амал-тәсілі болып саналады.
Қазіргі заманның жалпы орта білім беретін мектебі – жаңа қоғам мектебі, яғни болашақ мектебі. Оның негізгі ұстанымы, біздің ойымызша, оқытуды ізгілендіру, өзін-өзі дамытатын, дұрыс шешім қабылдай алатын, өзін-өзі жетілдіріп өсіруші, тәрбиелеуші тұлға қалыптастыру болып табылады.
Өркениетке бет бұрған еліміздің жастары – ертеңгі мемлекет тірегі, егемен еліміздің кемел келешегінің жасампаздары. Кез келген мемлекеттің ең басты ұстанымы мен қажеттілігі барша бұқараның ертеңіне деген сенімі мен үмітін нығайту деген қағидаға иек артсақ, сол сенім мен үміттің берік болуы үшін әлемдік бәсекеге қабілетті мамандар дайындау үдерісі балабақшалардан бастау алып, жоғары оқу орындарында жалғасын таппақ. Сондықтан да бұл мәселелердің нәтижелі болып орындалуы педагог қадрлардың жан-жақты біліктілігімен тығыз байланысты.
Сәуле ДӘУІТОВА, Абай атындағы ҚазҰПУ Әдебиеттану және тіл білімі ҒЗИ директоры, филология ғылымының докторы