Мектеп ұстаздар мен оқушыларды бопсалау орнына айналып кеткен жоқ па?

Мектеп ұстаздар мен оқушыларды бопсалау орнына айналып кеткен жоқ па?

Мектеп білім орда­сы ғана емес, ақ­ша жи­нау орталығы сияқты. Мұ­ғалімдерден де, оқу­ш­ылардан да оқу жы­лы аяқ­тал­ғанша бір­неше мәрте ақша жи­­найтындардың әрекетін бү­кіл халық біліп отыр­са да, жағ­дайдың оңалар түрі жоқ, себебі мұғалімдер ашық ай­та­йын десе, жұмыссыз қа­лудан қорқады, ата-ана­лар айтайын десе, ба­лаларының абыройын ой­лайды.
Мұғалімдерден мектептің ақша жинай­ты­­­нын өз басым өзгелерден естіп қана қой­май, бала кезден көріп келемін. Бір әуле­ті­міз­­де төрт-бес мұғалім бар екенін айт­­­­­­­­па­­­ғанда, өз анамның 25 жылдан астам уа­­­­­қыт ұс­таз­дық етіп келе жатқан тәжірибесі бар. Есімді бі­ле бастағаннан «КРУ келе жа­тыр» дегенді мұ­ғалім апа, жеңгелерім мен анам­­­нан «бө­ки келе жатыр» дегендей шо­шы­­на ес­ти­тін­мін. Себебі мектепке «КРУ» кел­се, мұғалім­дер­ден ақша жинау бас­та­ла­ды. Кейіннен біл­дім, әлгі «КРУ» дегені ба­қы­лау-тексеру бас­қармасынан мектепке ке­ліп тек­се­­ру­ші­лер екен. Айлығы-шай­лы­ғы­на жет­пей­тін мұ­ғалімдердің 50-60 мың тең­ге жа­­ла­қы­сы­ның 10-15 мыңын, тіпті кей ке­з­дері мектеп бас­шылары өздері белгілеп ал­­ған еңбек­ақы­ның белгілі пайыздық мөл­ше­­рін санап тұ­рып «тартып» алатынын көр­дік.
Тексеру­ші­лердің қалта-қалтасына мың-мың­­дап дол­ларды тықпалап, ауыздарына дәм­­дерін то­сып, қонақ келгендей күтіп жі­бе­ретінін қай­тесіз. Олар бір мектепте бір­не­ше күн тек­серу жүргізсе, әр күнді мұ­ға­лім­дер бө­ліп алып, дастарқан жайып, шығарып са­лады. Мек­тепке оқулық ұстап барудың ор­ны­на ыдыс-аяқтары мен та­мақ­тарын та­ситын ұс­таз­дар қауымы мұн­дай сұм­дықты бі­реуге тіс жарып айтудан да қор­қа­ды. Несін жа­­сырайын, өз анама да бірнеше мәр­те ашық айтуды ұсы­­нып көрдім, мұға­лім­дер бір ұжымнан әрі кет­се бір-екі мұғалім қол­дап, ақша бер­мей­міз десе, екіншілері қо­сыла ал­май­тын кө­рінеді. Себебі – бірі жұ­мыс­тан қуы­ламын деп, енді бірі жас ма­­ман­мын деп мо­йын­сы­нуға мәжбүр болып жүр. Мұ­ға­лім­дер­дің бір оқу жылында ақша жи­науы бір рет емес, бір­неше рет болатын жағ­дай. Тек­се­руден бөлек, сынып бөл­ме­ле­ріне ілі­нетін қа­бырға тақ­тайшаларын жа­са­тып, перде ілу де­геннің бар­лығына мұға­лім­дер өз қал­та­ла­рынан ақша шығарады. Ал шын мә­нінде мек­­теп­тер­дегі жабдықтар мен сы­нып бөл­ме­лерін жөндеу жұмыстарына жыл сайын Үкі­мет қаржы қарастырып отыр­ға­нын бі­леміз. Әр мұғалім жұмысқа тұр­ға­ны­нан бас­тап мек­теп директорына ақша береді, тіпті әр мектептің өзін­дік «ставкасы» да бар екен. Шы­нын ай­тайын, өз басым ал­ғашқы екі айы­ның жа­лақысын беремін деп жұ­мыс­қа тұрған мұ­ғалімдерді де көрдім, бер­мейін де­се, амал жоқ, жұмыс табу қиын. Орын­­ба­сар­ларын ай­дап салып мұға­лім­дерден ақ­ша жина­татын мектеп ди­рек­торлары ақша бер­меген ұс­таздарды бәрібір соңында қу­далап, ізіне түсіп, ілік іздеп, маза бер­мей, ең ақы­ры өз еркімен жұмыстан шы­ға­тындай халге жет­кізеді. Жұмыс уақытында аудандық, қалалық білім бөлімдеріне есеп-қи­саптары мен құ­жат, қағаздарын та­сытып, жүгірте беретін ди­­­рек­торлар хатшысының қызметін де қара­па­йым ұстаздарға іліп берген. Шә­йі мен ко­фесін таситын хат­шы қыздың жұ­мысын қоса ат­қа­рып жүрген мұға­лім­дер­дің ол уа­қыт­­тарда сабақтары өтіп, балалар бос отыратын да көрінеді. Топ-топ­қа бө­лініп оқуы тиіс бала­­лар­ды бі­рік­тіріп, басқа пәннің мұға­лім­дері мал бақ­­қан­дай құр қарап оты­ра­тын­да­рын мек­теп жасындағы балаларымыз үйге айтып келіп отырады. Мұғалімдерден ақша жи­нау аздай, оқушылардан сы­нып­тың пер­десі үшін, мұғалімдер күніне сый­лық алу үшін тағысын тағы деп жинай бе­ру тағы бар. Тіпті еден жуғыштар мен мек­теп қа­ра­­уы­лының жалақысын оқу­шы­лары жи­нап бе­ре­тін мектептер де жоқ емес. Ес­ті­ге­німді емес, көргенімді ай­та­йын, биылғы оқу жылы бас­талмай жатып қыр­күйектің бі­рінші жар­тысында мектеп жасындағы інім 2 мың теңге сұрап келді. Ай­туынша, мек­­теп басшылығы сынып же­тек­шісіне қа­­­рия­лар күнінде бір қариядан бөліп бе­ріп, сый­лық аласың деген соң, сы­нып же­тек­шісі сол ақшаны ба­ла­лар­дан жинап алу­ды жөн көріпті. Со­ңын­да әлгі 2 мың тең­генің 500 теңгесін сый­лыққа, 1500 тең­гесін сы­нып бөлмесінің пердесіне бер­ген, біздер жа­ғамызды ұс­та­дық. Бір сы­нып­та 30 бала бол­са, пердеге 45 мың теңге көптік етпей ме? Шыны ке­рек, үйінің тө­ріне мұндай қым­бат перде іл­мейтін қа­зе­кең оқу жылы аяқ­талғанша әлі қаншама перденің ақ­ша­сын жинайды. Ай­тайын десе, баласы айт­қыз­бай зар илейтін ата-анада амал жоқ. Себебі кей­бір мұғалімдер ақша бермеген балаларды тақ­­таның ал­ды­на шығарып, бүкіл сынып­тың ал­дында мас­қаралайды екен, ал сы­ны­бы ақ­ша жи­на­маған ұстазды мектеп ди­ректоры ұжы­мының алдында жер­ден алып, жерге салады. Міне, осылай­ша бірін-бірі қа­на­ған қа­уым мектептің ішін­де білім алып, бі­лім бе­ріп қана жүрген жоқ. Үйдегі анам­ның бір ай бойы еңбек­те­ніп тапқан тиын-те­­беніне жар­мас­қан мек­теп бас­шы­ла­ры­на деген өк­пе­сі мен ба­ла­ларға сабақ бе­­­руден емес, мек­тепте жұ­­мыс істегісі кел­­мей­тін кездерін көріп, өзің де қи­на­ласың. Осы­дан кейін жастарға са­­па­лы білім бер деп ұстаздарға қалай ғана мін­дет қылуға бо­лады? «Қарға қарғаның кө­зін шұқы­май­ды» демекші, білім бөлім­де­рін­де отыр­ғандарға айтқаннан пайда жоқ, себебі олар­дың да өзіндік «долясы» бар сияқ­ты. Өз басым сол мектептерді атап-атап бер­­ме­дім, себебі менің де ұс­таз­­дардың да қолында дәлел жоқ. Мектеп ди­­рек­тор­лары жи­наған ақ­шалары үшін мұ­ға­лім­дерге тү­біртек бер­мейді ғой, өз анам да өзгелердей мек­тебін ашық жаз­дыр­­мады. Дегенмен бұл пробле­ма­ның бар екенін білеміз және соның дәлелі ре­тін­де ата-аналар мен ұс­таз­дардың Алматы қалалық әкімдігінің сай­тында жазып қал­дыр­ған кей­бір жаз­ба­ла­рын жария етуді жөн санадық:
Альфия Каримова:
– Ассалаумағалейкум әкім мырза! Сізге қояр сауалым: мектеп оқушы­ла­ры­­нан ақша жинауға болмайды, оны қар­­жыландыратын мемлекет дей­сіздер! Ал енді бұл сөздеріңізге мек­теп мұғалімдері «біз ақшаны мектепке емес, сыныпқа жинаймыз, ремонттап, жа­­ңа­­дан жалюзи мен жиһаз алмаса бол­­майды. Мұн­дай жерде қалай ба­ла­ны емін-еркін оқы­та аласыздар деп 10 000 теңгеден жыл­дың басында бір, сосын аяғында тағы бір жи­нап ала­ды. Мұны қалай тоқтатса болады? Сон­­да сынып мектептің сыртында тұрғаны ма?
Айшахан:
– №31 мектепке 18 қарашада ко­мис­сия ке­леді екен, соған әр мұға­лім­нен коммисия­ның қалтасына саламыз деп 12 000 теңге жи­нап отыр. Ал мұ­ға­лім­дер әр ай сайын осындай ақ­ша жи­наса, олардың отбасын,бала-ша­ға­сын кім асырайды? Олардың пәтер жал­­дап тұ­­ратыны бар, осы ақша жинау де­ген қашан тоқ­татылады?
Камила:
– Құрметті әкім мырза! Сәлеметсіз бе? Ме­н­ің сіз­ге қояр сұрағым: «Құлагер» ық­­ш­ам­­ау­да­нын­да ашылған жаңа мек­теп­­тің кү­зет­ші­ле­ріне неге жалақы таға­йын­­дал­маған? Себебі менің үш балам осы мектепке барады, әр баладан ай са­йын 200 теңгеден жинап отыр, ал­дын ала бір жылға беруімізді талап етті, яғни әр ба­лаға 2400 теңгеден. Сонда үш ба­лам үшін 7200 теңге беруім керек пе? Ал ме­нің жол­дасым қайтыс болған, жал­ғыз ма­ған қиын бо­лады, былтыр бір үй­де үш бала болса, тек бі­реуіне ғана бергенбіз, биыл әр балаға жеке ақша бересің дейді.
№ 105 орта мектеп ата-аналары атынан:
– Құрметті әкім мырза! 2009 жылы бір­­не­ше мәрте қалалық оқу депар­та­мен­ті бас­ты­ғы Р.С.Шимашеваға өтініш хат жолдаған едік, өкі­нішке қарай, еш­қан­дай қорытынды бол­ған жоқ. Балаларға білім және тәрбие бе­ру са­па­сы осы мектеп қабырғасында төменгі дең­гей­де. Әр бастауыш сыныпта 38-40 оқу­­шы. Мектеп басшысы Қ.С.Ади­­бе­ко­ва ха­ным­ның бүгінгі күні көп көңіл бө­ліп отырған мәселесі – оқу­шылардан ақ­ша жинау. Бірінші сынып­қа қа­былдау – мың дол­лар. Алғашқы қоңырауда мек­теп есігін ашқаны үшін – 50 мың және ай са­йын – 10 мың теңге. Ақылы да­йын­дық, қо­сым­ша сабағы бір балаға 25 мың теңге. Әділ шешім шығарсаңыздар екен.

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста