Еуропаға енді атпен баратын шығармыз...

Абай ОМАРОВ (коллаж)

Cәуірдің 10-ынан бастап тексеруге іліккен 18 қазақстандық әуекомпанияның алтауына Еуропаға ұшуға тыйым салынды. Қара тізімге кірген әуекомпаниялар – «Кокшетауские авиалинии», «Атма», «Саят», «Berkut Air», «East Wing» және «Starline KZ». Аталмыш әуекомпания­лар SAFA мамандарынан бірнеше ай қатарынан ескертулер алған. Өкінішке қарай, қорытынды шығармаған.
Осы апта ішінде Халықаралық азаматтық авиа­ция   ұйымы  қазақстандық  әуеком­па­ния­лар­ды, әуежайларды, авиация мамандарын және нави­га­­циялық жабдықтарды кешенді тексеруден өт­кізуді  бастады. Әуетасымалдаушыларға Еуро­па­­да талап өте қатаң. Өкінішке қарай, еліміздің бірқатар әуекомпаниялары талапқа сай болмай отыр. Бейресми мәліметтерге сүйенер болсақ, тек жекелеген әуекомпаниялар ғана емес, бүкіл қазақстандық азаматтық авиацияға Еуропаға жол жабылуы мүмкін екен. Еурокомиссияның айтуына қарағанда, Қазақстан өзінің әуекомпанияларына дұрыс бақылау жасай алмай отырған көрінеді. Сәуірдің 8-і күні Еурокомиссия «қара тізімнің» жаңартылған нұсқасын бекітті.
Қара тізімге енгендер: Камбоджа, Ангола, Руан­да, Бенином, Конго, Экваторлық Гвинея, Га­бо­ном, Қырғызстан мемлекеттері мен Қазақ­стан­ның алты және Украинаның бір авиаөкілі.
Еурокомиссия бұл шешімді шетелдік ұшақ­­тардың қауіпсіздігін бағалайтын SA­FA Sa­fety Assess-ment of Foreign Aircrafts ба­ғ­­­дарламасы шеңберінде жүргізілген тек­­­серу нәтижесінде қабылдаған. Тізімді көр­­ген, кеудесінде патриоттық сезімі бар әр­бір қазақстандық азаматтың «Қа­зақстан кім­дермен теңесті?!.» деген қын­жы­лыс жү­регін шымырлатары анық. SAFA ин­с­пек­торлары кез келген уақытта, кез кел­ген Еу­­ропа елдерінің әуежайында, кез кел­ген ел­­дің ұшақтарын тексеруге құқылы. Тек­се­ру нұсқау бойынша 63 пунктпен – ұшақ­тың сыртқы көрінісінен бастап, экипаж мү­­­­шелерінің ар­на­йы жабдықтарына де­йін жүр­гізіледі. Шектеу шең­­беріне кір­ген қа­­­зақ­­стан­дық әуе­­­­­­­­­ком­­па­­ния­ бас­­шы­­­­­­­­­ла­рының ай­­­­­­­­туын­ша, Еу­­­ро­­­­­ко­миссия ин­­­­с­пек­­­­­тор­ла­ры ұсақ-тү­йек кем­­ші­­­­­лік­тер­ді ал­­­ға тартып отырған кө­­­рінеді. Мы­­­­салы, ұшақ сыр­тының кір бо­луы, апат­­­­тық есік­тің шамдары жанбауы, апат­­тық есік ал­дын­­­дағы орындықтың ар­қа­­лы­­­ғының бе­кі­тіл­ме­уі, тағы да сол сияқты кем­­­­­шіліктер.
Орын алған осы оқиға туралы, елі­міз­дегі аза­­­­­маттық авиация жайлы қарапайым ха­­­лықтың пікірін тыңдап көрген едік. Пі­­кір білдіргендердің бәрі еліміздегі әуе­ком­­панияларға тек сын айтты. Еу­ро­ко­мис­­­сия­ның шешімін «дұрыс емес» де­ген бір­де-бір пікір естімедік.
Өмірбек аға, зейнеткер:
– Бізді көгертпей отырған – сал­ғырт мінезіміз. Өз кемшілігімізді өз­­­­­ге­ден іздейміз. «Ой, ұсақ-түйек қой» дейміз. Үлкен дүниенің ұсақ­тан құралатынын ескермейміз. Сын айт­­қан адаммен дауласамыз, жау­ла­­­самыз. Бұл – бір саланың емес, бү­кіл қоғамның дерті. Дамыған 50 ел­дің қатарына кіреміз десек, әлем­дік, еуропалық стандартқа сай бо­луы­мыз керек. Еурокомиссияның ай­тып отыр­ғаны – стандарттық талап. Ал та­­лап­ты орындау – міндет.
Шектеуге іліккен компания же­тек­ші­лерінің бірі еурокомиссияны айыптаса, екін­шісі еліміздегі авиашенеуніктерді кі­нәлап отыр. Орын алып отырған жағдайға олар кінәлі емес екен. Сонда кінәлі кім? Мүм­кін, кінәлі шетелден сатып алынған ескі ұшақтар шығар? Жоқ әлде, біліксіз ма­мандар ма? Мүмкін, «әуекөлік тоқтаса, пай­дадан қағыламыз, ұсақ-түйекке алтын уа­қытты шығындап қайтеміз» деп, кез кел­ген жерден қаржы үнемдегісі келетін әуе­ком­пания басшылары ма? Ашкөздіктен кө­зі тұмшаланған бұл шіркіндер пайда – зиян­ның арғы жағында екендігін білмей ме? Не десек те, бұл – елімізге сын.

Мұхтар Тінікеев, Мәжіліс депутаты:
– Еурокомиссия тектен-тек мұндай ше­­­шім шы­­­ғармайды. Демек, біздің әуе­ком­­па­ния­лар еу­рос­тан­дарт­қа сай бол­май отыр. Бас­қа­сын айт­па­ған­да, тіп­ті экипаж мү­­ше­лерінің тіл білмеуінің өзі се­беп бо­луы мүмкін.

Мұхит Құбаев, Азаматтық авиация комитетінің төрағасы:
– Біз Қазақстандағы барлық ұшақтарды жылына екі рет тек­серуден өткізуіміз керек. Бірақ бізде ондай мүмкіндік жоқ. Өйт­кені біздің комитетте бар болғаны 9 инспектор жұмыс іс­тейді. Жоғары квалификациялы мамандар жетіспейді. Біз­дегі инспекторлардың айлық жалақысы – 50 мың теңге. Мұндай жалақыға кім жұмыс істейді?

Серік Әбдірахманов, «Әділет» партиясы төрағасының орынбасары:
– Қазір әуекомпаниялар жекеменшік қолға өтті. Air Astana әуекомпаниясынан басқасы еуростандартқа сай емес. Тіпті кейбір компанияларды авиациядан хабары жоқ адамдар басқарып отыр. Өзі білмей отырып, кімнен талап етеді? Көздейтіндері – тек пайда. Еуропа қауіпсіздікке аса көңіл бөледі. Ондағы халықтың өзі Ресейде жасалған ұшақтарға отырмайды. Комиссияны былай қойғанда, халықтың талабы жоғары. Төрт ұшақпен әуекомпания атанып отырғандарды азайту керек.

Автор
Последние статьи автора
Назван точный исход матча КХЛ "Барыс" - "Салават Юлаев"
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста