Мұғалімдердің құқығын қорғайтын арнайы заң қабылдамайынша, ұстаздардың беделін арттыра аламыз ба?

Мұғалімдердің құқығын қорғайтын арнайы заң қабылдамайынша, ұстаздардың беделін арттыра аламыз ба?


Ирина СМИРНОВА, республикалық мұғалімдер мен оқытушылардың құқығын қорғайтын «Ар-намыс» қоғамдық ұйымының Алматыдағы бөлімшесінің төрайымы:
– Қазір мұғалімдердің беделінің төмендеп кеткені соншалықты, егер ұстаз бір балаға «2» қойса, ата-ана мектепке келіп, оқытушыға да, мектеп директорына да балағат сөздер айтып, қоқан-лоқы көрсетіп кететін жағдайлар тым жиілеп кетті. Өзім осы қаладағы №48 мектеп-лицейдің директорымын. Қарапайым мысал: мамыр айында біз 9-сыныптың оқу­шыларынан емтихан алдық. Емтиханды өткізу комиссиясының төрайымы ретінде, сол сы­наққа бақылау жүргізгенімде көп баланың телефон, шпаргалка қолданып отырғандарын көр­дім. Оқушылардың қолынан барлық шпаргалка мен телефонды жинап алып, емтихан қоры­тындысын тексергенімде, қатты таңғалдым. 27 оқушының 23-і «2» алды. Мұның себебін анықтағанда, мұғалімдер оқушылардың шпаргалка қолдануына рұқсат беруге мәжбүр екенін білдім. Осы мәселемен күресемін деп қазір мен ата-аналардың көзіне күйік бол­дым. Ата-аналар менің артымнан арыз ұйымдастырады, жоғарғы жаққа шағым түсі­реді, тіпті маған келіп, қоқан-лоқы көрсететін болды. Міне, осындай жағдайда мұға­лім­дердің құқығының қорғалмайтындығына көзім анық жетті. Кейін бұл даудың арты сотқа ұлас­ты. Ата-ананың мені қорқытып-үркіт­кендігінің бәрі бейнебақылауға түсірілген. Ол ма­ған ашуланып ұрсып, аузына келгенін ай­та берген соң, полицей шақырдым. Ақыры құқық қорғаушыны шақырғаным үшін өзім кінәлі болдым. Әкімшілік сот істі неше рет қа­рап, соңында бұл дау аяқсыз қалды. Сонда ата-аналардың мектепке келіп, ұстаздарға боқауыз сөз айтуына осылайша немқұрайды қарап отыра береміз бе?!


Марианна ГУРИНА, «Ұлағатты жанұя» қоғамдық қорының президенті:
– Мен бұл сұраққа ата-ана ретінде жауап беретін болсам, тек мұғалімдер құқығын ғана емес, ата-ана, ұстаз, оқушы арақатынасын да заң бойынша нақты айқындау керек дер едім. Заң шығарушы органдар «Білім туралы» Заңға толықтырулар енгізіп, білім беруде мұ­ға­лім­нің құқығы қандай болуы керек, оқушының құқығы қалай, ата-ананың құқығы қалай реттелуі тиіс – осының бәрін толық жазып көрсеткені жөн. Әйтпесе, мен қазір баламды мектепке жіберуге қорқамын. Кейбір білімсіз ұстаздар оқушыға қысым жасайды, ұрсады, ұрады. Мек­теп­ке жиналатын ақшаны уақытында әкелмесе, баланы оқушылардың көзінше кемсітеді. Осының салдарынан ата-ана, ұстаз, оқушы арасындағы байланыс қиындап кетті. Қа­зір ата-аналар алқасы мектепке тек ақша жинау үшін ғана керек секілді болып қалды. Сондықтан ата-аналардың бала­ларын мектепке бере отырып, қандай құқықтарға ие екен­дігін айқындап алуымыз керек.


Маргарита ӨСКЕМБАЕВА, Қазақстандағы тең құқық пен мүмкіндіктер институтының директоры:
– Өкініштісі сол, біз балаға көп көңіл бөлмейміз. Ата-ана да, мұғалімдер де баланың сөзін сөйлеген секілді болып тұрады, алайда шындап қарасаңыз, үлкендердің екі жағы да баланың емес, жеке басының қамын күйттейді. Мұғалімдер өз құқығын, ата-ана өз құқығын айқындағысы келеді. Бізге екеуі­нің де емес, ең бастысы, баланың білім алу құқығы бұзылмағаны керек. Ата-ана мен мұғалім үшін бала жапа шекпеуі тиіс. Бұл жерде қоғамның келеңсіздіктерінен баланы ата-ана да, мұғалім де, штаттағы психолог та, департамент те, құқық қорғау органдары да, жасөспірімдер тәрбиесімен айна­лы­са­тын мемлекеттік органдар да – барлығы өз дең­гейінде қорғауға міндетті. Біз бірігіп жұмыс істемей, нәти­жеге қол жеткізе алмаймыз.

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста