Қазақ театрына абсурд келді

Қазақ театрына абсурд келді

Қазақ театрына жаңа бір жанр келді. «Абсурд» деп аталатын көркемдік шығар­ма­лар­дың оқиға желісі өмір шындығымен ешбір ұйқас­пай­ды. Бірақ оның астарында адам психологиясының «шындығы» бар. Осындай туынды жақында Қалибек Қуанышбаев атындағы Мемлекеттік академиялық қазақ музыкалық драма театрында сахналанды. Жас режиссер Бал­табек Нұрғалиев астаналық өнерсүйер қауымның назарына «Әзәзіл» атты абсурд қойы­лы­мын ұсынды.
Бұл туынды – Жапонияның белгілі дра­матургі Бэцуяку Минорудың «Көше қиы­лы­сындағы драма» атты диологиясының бір бөлімі. Шығарманың екі бөлімі де кө­ше бойымен келе жатып, келеңсіз бір жағ­дайларға тап болған жолаушылар туралы баяндайды. Бірінші оқиғада бас кейіпкер көше қиылысында отырған біреулердің әң­гімесін тыңдап, өмірден түңіліп кетсе, екін­ші бөлімнің оқиға желісі көшенің қақ ор­тасында ашылған жедел жәрдем бекеті аясында өрбиді. Ондағы медбикелер үйіне бара жатқан сап-сау адамның есін шыға­рып, ақыр аяғында ауру қылады. Былай қара­саң, бұл – абсурд: көшенің қиы­лы­сын­да жедел жәрдем бекеті қайдан бол­сын? Болса да, адамның миын айналдырып, есін шығаратын медбикелерге кім сенеді? Ақылы бар адам оған ешбір мән бермей, өз жайымын кете береді ғой. Бірақ таби­ға­тынан нәзік әрі кез келген нәрсеге иман­дай сене беретін жандар бар емес пе біздің қоғамда? Оларға қазіргі күйбең тіршіліктегі сан алуан келеңсіз жағдайлардың қатты әсер ететіні рас. Әсіресе әйел адамдар он­дайға жиі душар болып жатады. Себебі олардың психологиясы «абсурдқа» жақын. «Әзәзіл» пьесасында барлық кейіп­кер­лер­дің аты жоқ. Оларды тек «бірінші әйел», «екін­ші еркек» деп шартты түрде атаған. Өйт­кені шын өмірде ондай жағдайға кез кел­ген адам тап болуы мүмкін. Біз өз қия­лымыздың түбіне жете алмаймыз. Ал оның да бұрылыс-қиылыстары көп қой. Кім бі­ле­ді? Ойлаудың жоғары сатысына шығар жол­да сол бір қиылыста тұрған «жедел жәр­дем бекетінің» көмегіне жүгінуге тура келетін шығар...
Біздіңше, жапондық шығарма абсурд, өмір­де болмайтын оқиға ретінде жазылса да, оның реалистік тұсы да бар. Мәселен, же­дел жәрдем бекетінде істейтін мед­би­ке­лер қақпанға түскен әйел жолаушының ба­сын айналдырып, барлық киім-кешегі мен ақшасын алып қойып, тақырға отыр­ғы­зып кетеді. Бұл жерде жекеменшік биз­нес­ке айналып бара жатқан меди­ци­на­ның бүгінгі бет-бейнесін анық байқауға бола­ды. Де­ген­мен қойылымның режиссері, Т.Жүргенов атындағы Қазақ ұлттық өнер академиясының студенті Балтабек Нұрға­лиев­тің айтуынша, бұл шығарма қазіргі медицинаны сынап отырған жоқ.
Балтабек НҰРҒАЛИЕВ, «Әзәзіл» пьеса­сы­ның қоюшы режиссері:
– Бұл – менің жапон драма­тур­гия­сына екінші рет келуім. Оның алдында жа­пон халқының белгілі жазушысы, дра­матург Кобо Абенің «Құм құр­сауын­дағы әйел» романы бойынша инс­це­ни­ров­касын жасап, Тахауи Ахтанов атын­дағы Ақтөбе облыстық Қазақ драма театрында қойдым. Өз басым жапон дра­ма­тур­гия­сына қатты ғашықпын. Сон­дықтан жапон драматургі Бэцуяку Минорудың шы­ғар­масын екінші туын­ды ретінде таңдап, Астанаға алып келдім. Бұл шығарма арқылы біз меди­ци­наны сынап отырған жоқпыз. Қойы­лым­­ның негізгі идеясы – жазықсыз адам­­­­ды өлтіру проблемасы. Бұл – қа­ра­­­пайым адамның трагедиясы. Не­гі­зі, қазақ театры үшін абсурд – ол жа­ңа жанр.

Күлия ҚОЖАХМЕТОВА, ҚР еңбегі сіңген қайраткер, әртіс, қойылымдағы «бірінші әйел»:
– Енді, «абсурд» деген сөздің өзі өмірде болмағанды білдіреді ғой. Ал оны жеткізе білу – әртістердің жеке ше­бер­­лігіне байланысты. Абсурдқа жан-тә­німен беріліп, шынайы ойнасаң, кө­рер­мен оған сене бастайды. Әрине, біз­ге ол бас кезінде жеңіл көрінді. Бірақ дайындық кезінде абсурдтың қиын­шы­лы­ғын түсіндік. Біз оған бағынбадық па, ол бізге бағынбады ма, білмеймін? Де­генмен соңында бәрі ойдағыдай шықты деп білемін. Әрине, біз үшін ол – жаңа жанр. Көрерменнің де оны тү­сі­нуі екі­та­лай. Бірақ бүгінгі қойылым ке­зінде мен кө­рермендердің ілтипатын бай­қап, олар­дың бұл спектакльді түсін­ген­дігіне көз жеткіздім. Жалпы, мұндай туындылар бізге керек. Себебі оған жас­тар көптеп жи­налады.

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста