Дене шынықтыру пәні ерекше әдіспен өткізілуде
Семейдегі мектептердің бірінде дене шынықтыру сабағы ерекше әдіспен өтіп жатыр. Мұндай бірегей тәсіл ұлттық ойындарды жандандыру және оқушылардың дене шынықтыру сабағына деген қызығушылықтарын арттыру мақсатында қолға алыныпты. Бұл үшін педагог арнайы аттың бейнесіндегі костюм тіктірткен. Енді орыс мектебінде білім алып жатқан оқушылар қыз қуу, теңге алу, аударыспақ сынды ат үстіндегі ойын түрлерін тәжірибе жүзінде үйреніп білуде.
Идея авторы – №6 мектеп-гимназиясының дене шынықтыру пәнінің ұстазы Асқар Оспанов. Ал конструкцияны технология пәнінің ұстазы Берік Өскембаев дайындап шыққан. Дайын конструкцияны педагог арнайы ательеге апарып, сыртқы пішінін тіктірткен. Осылайша кәдімгі аттың бейнесі жасалды. Енді ұлттық ойындарға арнап бөлінген сабақ уақытында ұстаздар ойын түрлерін оқушыларға түсіндіріп әуре болмайды. Соның дәлелі ретінде оқушылар жасанды ат арқылы қыз қуу ойынын ойнап көрді. Ойын шарты бойынша жігіт қызды қуады. Жетіп алса, қыздың бетінен сүюі керек. Бірақ Асқар Оспанов ойын шартына біраз өзгеріс енгізді. Беттен сүюдің орнына, арқасынан қағуы керек. Ал егер жігіт жете алмаса, қыз оны қуып жүріп қамшының астына алады.
№6 мектеп-гимназиясының оқушысы Әзиза Төкенованың айтуынша, дене шынықтыру сабағы бұрынғыға қарағанда өте қызықты өтетін болыпты. «Жасанды ат болғанымен, мен кәдімгі шын атқа отырған сияқты болдым. Ең қызықтысы, жігіттің артынан қуып жүріп, оны қамшымен ұрасың», – дейді.
Осылайша, мектеп оқушылары оларға берілген уақыттың қалай жылдам өтіп кеткенін сезбей де қалды. Тәжірибе жүзінде қолға алған бірегей әдіс осылайша қазір өз жемісін бере бастады. Әсіресе дене шынықтыру сабағын ұната бермейтін оқушылар үшін бұл әдіс таптырмас тәсіл болды. Ал идея авторы алдағы күндері жасанды атты тағы да әсемдемек ниетте. Ол кезде аттың әбзелдері қазақи ою-өрнекпен көмкеріліп, ерекше көрікке ие болмақ.
Асқар Оспанов, Семейдегі №6 мектеп-гимназиясының дене шынықтыру пәнінің ұстазы:
– Бұл ойын оқушыларға үлкен әсер қалдыруда. Басты мақсат – балалардың дене шынықтыру пәніне деген қызығушылығын арттыру. Бұл орыс мектебі болғанымен, оқушылардың 70 пайызы – қазақ балалары. Көбі ұлттық ойындарды біле бермейді. Кейбірі атқа мүлде жақындап көрмеген. Бұл оқушылар өскеннен кейін атқа емес, бірден қымбат көліктерге мініп жатады. Дегенмен ұлттық құндылықтарымызды біліп жүргені абзал. Сондықтан да осындай идеяны қолға алуды жөн көрдім. Басында осындай аттар болса сатып алайын деп ойлағанмын. Бірақ қаладан таппадым. Содан ойымды технология пәнінің мұғаліміне айттым. Ол кісі маған конструкциясын жасап берді. Ательеге барып сыртқы пішінін жасаттым. Қазір балалар осы жасанды ат арқылы ұлттық ойындарды ойнап көріп жатыр. Дегенмен осы ұлттық ойын түрлеріне сағат аз бөлінген. Осылай болғанымен, оқушылар біраз дүниені меңгерсін деген оймен тәжірибе жүзінде жүзеге асырып жатырмыз.