Қазақстанның қай ауылындағы мектепті алып қарасаңыз да, маман жетіспеушілігі айқын сезіледі. Әсіресе математика, физика, химия, информатика сияқты пәндерді оқытатын мұғалімдер жетпей жатады.
Мұғалім жетіспесе, Тәуелсіздік алғаннан бергі 20 жыл бойы балаларымызды кім оқытып келді деген заңды сауал туындайды. Жауап: «әмбебап» мұғалімдер. Яғни біліктілігі сәйкес келмесе де, сабақ беретіндер. Мұндай жан-жақты ұстаздар әсіресе ауылдағы білім ошақтарында өте көп. Солтүстік Қазақстан облыстық білім саласын бақылау департаменті өткен қыста жүргізген мониторингке көз жүгіртсек, тек осы өңірдегі 404 мектепте жұмыс істейтін 1124 мұғалімнің білімі талапқа сай келмейтіні анықталған. Ал бұл еліміздің білім туралы заңының 51-бабын бұзу болып табылады.
«Былай тартсаң, арба сынады, былай тартсаң, өгіз өледінің» нағыз өзі болып тұр. Кәсіби маман болмаған соң, берілетін білім сапасы да жоғары болмасы айдан анық. Мұғалім жоқ екен деп сабақ жүргізбеуге тағы да болмайды.
2007 жылы қабылданған білім туралы заңның 51-бабы енді жүзеге асырыла бастағандай. Солтүстік Қазақстан облыстық білім саласын бақылау департаментінің бастығы Ерлан Әбілдиновтің айтуынша, заң талабын орындамай келгендер бұдан былай жазаға тартылмақ. Мысалы, 2012 жылдың алғашқы жартыжылдығында 56 мектеп тексеріліп, 40 іс сотқа жіберіліпті. Кәсіби біліктілігін растайтын дипломсыз сабақ берген мұғалімдер еліміздің Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодексінің 357-1 бабына сәйкес айып төлейді. Кодексте «Рұқсат, лицензия, біліктілік аттестаты міндетті болған жағдайларда, тіркеусіз немесе лицензиясыз, арнайы рұқсатсыз, кәсіпкерлік немесе өзге қызметпен айналысу, сондай-ақ іс-әрекеттерді жүзеге асыру, егер бұл әрекеттерде қылмыстық жаза қолданылатын әрекет белгілері болмаса, әкімшілік құқық бұзушылық жасаудың нысанасы және құралы тәркіленіп не онсыз, жеке тұлғаларға айлық есептік көрсеткіштің жиырмаға дейінгі мөлшерінде айыппұл салынады» делінген.
Облыстық прокуратураның нұсқауымен білім беру саласын бақылау департаменті тамыз айында тағы 25 мектепті тексеріске алған екен. Нәтижесі мынандай: жоғары және бірінші санатты мұғалімдер үлесінің 30 пайыздан аз болуына байланысты жеті кемшілік, құқық беретін құжаттардың болмауы – 13, медициналық қызметке лицензияның болмауы – 12, интернет жүйесіне қосылған компьютер сыныптарының болмауына байланысты жеті кемшілік тіркелген. Бұған жол берген 19 мектептің директорына 237 айлық есептік көрсеткіш көлемінде айыппұл салынған.
Бұл мәселе мұғалімдерді жазалаумен шешіле қоймайтынға ұқсайды. Алдымен ауылдарды көркейту керек. Әйтпесе жаңбыр мен қарда жолы жүруге келмей қалатын алыстағы елді мекенге кімнің барғысы келер дейсіз?
Еркін АНДЫБАЕВ, мектеп директоры:
– Мұғалімдер жетіспеушілігі ауыл мектептерінде жиі кездеседі. Жыл сайын бос орын жәрмеңкесіне қатысамыз. Мектеп бітірген жастардың дені қалада қалғысы келеді, қалада жұмыс таппағандары іргедегі елді мекендерді жағалайды. Ал облыс орталығынан жүздеген шақырым қашықтықта жатқан ауылға кім барсын? Бұл мәселені шешудің бір жолы – бұрынғы Кеңес өкіметіндегі жүйеге көшу, яғни диплом алған жасты жолдамамен жіберу. Сонда алдын ала қай ауылдағы мектепке қандай маман керек екенін білім бөлімдері біліп, бітірген жастарды сонда жіберер еді.
Ерлан ӘБІЛДИНОВ, Солтүстік Қазақстан облыстық білім саласын бақылау департаментінің директоры:
– Білім туралы заң 2007 жылы қабылданды. Содан бері 51-бап бұзылып келді. Заң талабын орындаған ешкім жоқ. Сабақты кім көрінген бере беретін болды. Бұл өз кезегінде білім сапасының төмендеуіне әкеліп соқтыратыны белгілі. Сол себепті бұл мәселені біздің мекеме мықтап қолға алды. Солтүстік Қазақстан облысы мектептерінің 107 мұғалімі қайта даярлаудан өтті. Тағы 350 ұстаз біліктілік жетілдіру институтында курста оқып жатыр. Ал біліктілігі сәйкес келмейтін мұғалімдерге неге айыппұл салынуда дегенге келсек, айыппұл салу – санаға әсер ету құралы. Жазаламасаң, ешкім орнынан қозғалмайды. Қайтадан оқуға түсіп, тағы бір диплом алып алсын да істей берсін. Заңның аты – заң, ол бұзылмауы керек.
«Әмбебап» мұғалім білім сапасына кері әсер етіп отырған жоқ па?
Последние статьи автора