Жастар саясаты қандай болуы керек?

Нұрғиса ЕЛЕУБЕКОВ (фото)

Қазақстан Республикасының Президенті Нұрсұлтан Назар­баев Назарбаев университетінде оқыған «Қазақстан – білім қоғамы жолында» лекциясында жастарға арнап тағылымды ойларын айтты. Елбасы жастарды инженерлік мамандықтарды игеруге, терең білім алып, ерен еңбек етуге шақырды. «Сен­дер Қазақстанның өз ғылымы мен технологиясын, өзіндік ұстаны­мын жасайтын ғылым иесі болуларың керек. Кез келген кәсіп иесі өз шаруасын тың тәсілмен, жаңа әдіспен істеуге ұмтылса ғана ешкім жетпеген табысқа жете алады. Өзгелер салған сүрлеуге түсіп, бөтен іздің шаңын жұту Қазақстан жастарының таңдауы емес. Беталысы күнде өзгерген алмағайып дүниеде адамзат үшін ешқашан өзгермеген, өзгермейтін темірқазықтар бар. Ол – білім! Ол – еңбек! Ел болашағының баянды болма­ғы баста бұлықсыған білім мен қолда ойнаған еңбекке байланыс­ты», – деген болатын Мемлекет басшысы өз дәрісінде.
Жастар ісі жөніндегі комитеттің құры­луы мемлекеттің жастар мәселесіне үлкен мән беріп отырғанын аңғартады. Жастар саясатының жауапкершілігі де осы органға жүктеледі. Алайда Білім және ғылым министрлігіне қарасты Жастар комитетінің пәр­мені күшті, құзыреті зор болады деу қиын. Сондықтан бұл орган Денсаулық сақтау, Қорғаныс, Мәдениет және ақпа­рат, Ауыл шаруашылығы министрлігі, Спорт және дене шынықтыру ісі агенттігі, Дін іс­тері агенттігі, Құрылыс және тұрғын үй-ком­муналдық шаруашылық істері агент­тігі, сонымен бірге Астана, Алматы қаласы, облыс әкімдіктері арасындағы белсенді үй­лестірушілік қызметті қолға алуы қажет. Себебі жастар мәселесі – кешенді мәселе. Егер қордаланып қалған жастар мәселесін шеш­сек, жұмыссыздық, демографиялық, әлеуметтік, діни, идеологиялық-тәрбиелік мәселелердің өзінен-өзі шешімін табары сөзсіз. Бізде Елбасы атаған екі темірқазық – білім мен еңбектің екеуінің түп-негізі бар, тек соны кәдеге жарату қажет. Салыс­тыр­малы түрде қазақ жастарының көбі жоғары білімге ие. Жалпы, білім деңгейі бойынша 4,7 млн жастың 16 пайызының, яғни 718 мың жастың жоғары білімі бар. Ал 306 мың жастың аяқталмаған жоғары білімі бар (6,8%), 728 мың жастың білімі – арнайы орта білім (16,2%). Соңғы 11 жыл іш­інде жастар ұйымының саны жеті есеге артты (2000 жылы – 150 жастар ұйымы, 2011 жылы – 1043), ал жастар саясатын қар­жыландыру жеті жыл ішінде 10 есеге өскен екен. Германия елінде жасөспірімдер мен жастардың 40 пайызы әртүрлі жастар ұй­ымдарына тартылғанын, жастар жұмыс­ты жемісті жолға қойғанын ескерсек, 4,7 млн жастың атынан шығатын 1043 жас­тар ұйымы аздық етеді. Әрбір мек­теп, әрбір ЖОО жанынан белсенді әрекет ететін жас­тар ұйымдары жұмыс істе­се, оған бірде-бір жас қалыс қалмай ат­салысса, сырт­қы идеологиялық-діни ық­палға тос­қауыл қоя алар едік. Жастар жұмыс­сыздығының дең­гейі 2001 жылмен салыс­тырғанда төрт есе­ге азайып, ТМД елдері мен Еуропаның дәл сондай көрсет­кіш­терінен төмендепті. Алайда шынайы өмір­де қаракөз жастарымыз арба сүйреп, заманауи мамандық­тарды игере алмай жатқанда бұл цифр­ларға көңіл тоғайта алмаймыз. Сондықтан Елбасы жастар мәсе­лесіне концептуалдық тұрғыдан назар салып отыр. Жастар мәсе­лесін заңға тіреп қою­ға болмайды, бұл – ауқымды мәселе. Бұл арада жастар саясатын жүргізудің тео­рия­лық-концептуалдық үлгісін, филосо­фия­лық тұрпатын әу бастан зерделеп ал­ған жөн сияқты. Мәселен, әлемдік тәжіри­бе­де жастар саясатын іске асырудың екі тәсілі бар: мемлекет жастар қозғалыстары ісіне араласпайтын англо-саксондық және мемлекет жастар ұйымын құрып, қадаға­лай­тын континенталдық немесе кеңестік әдіс. Бұл екі тәсілді, өзге де әлемдегі үлгі­лер­ді зерделеу қажет. Мемлекеттік жастар саясатының 2020 жылға дейінгі тұжырым­дамасы талқыланып жатыр. Бұл тұжырым­да­маны қызу талқылау үшін жастарды кө­бі­рек тартудың механизмі қарасты­рылуы керек.
Сонымен бірге «біз «білім – ғылым – ин­но­вациялар» үштігі билеген постиндус­триялық әлемге қарай жылжып келеміз» деген Елбасы жастарды озық білім алуға шақырды. Инновациялық жаңалықтар ашу­да бәсекелес орта құру үшін жас­тар­дың инновациялық орталығын ашу керек шығар. Білім мен еңбексіз жастар жігерлі болмайтынын есте сақтау ләзім.

Әлемдік тәжірибедегі жастар саясатын жүзеге асыру үлгілері:
1. Консерваторлық (қорғау-бейімдеу үлгісі, мәселен, АҚШ, онда жастарды үлкен өмірге бейімдеуге назар аударылады).
2. Патерналистік (әлеуметтік-мемлекеттік, мысалы, Еуропа елдері, онда жастарды әлеуметтік қолдауға мән беріледі).
3. Идеологиялық (қоғамдық-мемлекеттік, мысалы, КСРО, социалистік елдер, онда жастарды мемлекеттік рухта тәрбиелеуге ден қойылады).

БІР ПІКІР:
Шолпан ЖАНДОСОВА, ҚР БҒМ ҒК Философия, саясаттану және дінтану институты Дінтану бөлімінің ғылыми қызметкері:
– Елбасымыз Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаевтың Назарбаев университетінде өткізген интерактивті дәрісі қазіргі күннің өзекті де, ауқымды мәселелерін талқылап, талдауға арналған болатын. Еліміздегі маңызды шешімдерді қажет ететін мәселелердің ішінен білім және ғылым саласындағы ғылыми-техникалық үдерістер мен инновацияның жаңа үрдістерін насихаттау, сонымен қатар адамгершілік нормалары, отансүйгіштік, ұлтаралық келісім, толеранттылық, дене тәрбиесі мен рухани саулық, жастар саясаты және т.б. атап өтуге болады. Баршамызға мәлім, қазіргі заманауи қоғамның қозғаушы күші де, негізгі тетігі де – жас буын өкілдері, яғни мемлекетіміздің жастары. Сондықтан жастарға қатысты барлық мәселеге атүсті қарамай, қабылданғалы отырған заңдар мен заңнамалық актілерді терең саяси және әлеуметтік талдау жасай отырып қабылдау қажет. Соның ішінде, менің ойымша, жастарға сапалы білім беру, жастарды жұмыспен, сондай-ақ тұрғын үймен қамтамасыз ету мәселелері, жастарды әлеуметтік қорғау сынды проблемалар өз деңгейінде шешімдерін табуы керек деп ойлаймын. Бұл Үкімет тарапынан жастар саясатына, жастардың өсіп-өркендеуіне қамқор болса, өз кезегінде жастарымыздың қолда бар мүмкіндіктерін пайдаланып, сапалы білім алып, өзін-өзі дамытуға, тұғырлы үш тіл мен заманауи инновацияларды еркін меңгеруге деген құлшыныстары арта түсуі керек. Бүкіл әлемдегі экономикасы, жалпы әлеуеті озық, дамыған мемлекеттермен тереземіз тең болуы үшін бүгінгі жастарымызға білім, ғылым, инновацияны, жаңа техника мен технологияларды еркін меңгеру азшылық етеді. Ең бастысы, жастарымыз отансүйгіштік рухта тәрбиеленуі қажет. Өйткені жастар – біздің болашағымыз.

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста