Электрондық әкімдікті қалай құрамыз?

Елімізде электронды үкімет туралы арнайы заң қабылдау, мемлекеттік электронды қызмет көрсету үлгілерін әзірлеу және электронды әкімдіктің облыс, қала, аудан үлгісіндегі үш деңгейлі бірүлгілік сызбасын дайындау – Елбасы Н.Назарбаевтың «Қазақстанның әлеуметтік жаңғыртылуы: Жалпыға ортақ еңбек қоғамына қарай 20 қадам» деген мақаласындағы 17-нші маңызды тапсырманың бірі. Шынында, электрондық әкімдік құруды е-үкіметпен қатарласа жүргізген жөн сияқты.
Қазақстанда бұған дейін 2005-2007 жылдарға, одан соң 2008-2010 жылдарға арналған электрондық үкіметті дамыту бағдарламасы табысты жүзеге асырылды. Біздіңше, осы бағдарламаны заңға ұлас­ты­рып, яғни электрондық үкімет туралы заңды уақыт оздырмай қабылдау қажет. АҚШ-та осындай заң 2001 жылы қабыл­данған екен. Онсыз е-әкімдікті жасақтау қиын. Осы ретте АҚШ-тың тәжірибесін де ес­кермеу мүмкін емес. Мәселен, АҚШ-тық FirstGov электрондық жобасының арнайы бағыты «Географиялық электрондық үкі­мет жасау» – штаттар мен округтердің жер­гілікті мемлекеттік басқару органдарын біртұтас географиялық ақпараттық жүйеге интеграциялау бағдарламасына айналған. Соның арқасында әр штаттағы жергілікті мемлекеттік басқару органдары мен азаматтардың өзара байланысы әлде­қайда жақсарған. Саясаттану­шы Серік Өтеулиевтің жазуынша, бізде де осы сияқ­ты «Қазақстан өңірлері» деп аталатын ай­мақтарды интеграциялайтын біре­гей эл­ектрондық үкімет жобасын әзір­леп, жүзеге асырған тиімді. Электрон­дық әкім­діктің тиімділігі сол, жергілікті атқа­рушы органдарда күту уақыты үнемде­ле­ді, әкімдік­тердегі кезектер санын азайтады, азаматтар жұмыс орыннан алыстамай, тиісті құжаттарды рәсімдей алады, шенеу­ніктердің дискреционды өкілеттіктері айтарлықтай кемиді. Ақпараттық-комму­ни­кациялық технологиялар өзінің параметрлеріне байланысты әкімшілік процедураларды автоматты және нақты алгоритм­дер­ге негіздей отырып жүргізетіндіктен, сая­си ерік-жігерден тәуелсіз. Өкінішке қарай, әлемдік тәжірибе көрсетіп отыр­ғандай, бұл үрдіс электрондық жемқор­лық­қа жол ашуы мүмкін. Себебі ақпарат­т­ық технологияларды шебер меңгерген кейбір ашкөз шенеуніктер өз құлқынын күйт­теп, э-коррупцияның (e-corruptіon) арамшөптей қаулап кетуіне жағдай жасайды. Сондықтан осындай залалдық құ­бы­лыстың алдын алған жөн.
Жалпы, электрондық әкімдік Атырау, Шығыс Қазақстан, Қарағанды және Пав­лодар облыстары әкімдіктерінің облыс орталықтары деңгейінде 2010 жылдағы желтоқсанда іске қосылған. 2014 жылға қарай электрондық үкіметтің өңірлік шлю­зіне 14 облыстық әкімдіктің, республи­ка­лық маңызы бар қалалардың екі әкімдігінің ақпараттық жүйелерін қосу және жергілікті атқарушы органдардың кемінде 20 әлеу­меттік маңызы бар мемлекеттік қыз­меттерін электрондық түрде іске асыру жос­парланып отыр. Көрші Ресей 2015 жылға қарай барлық мемлекеттік қызмет­терді электрондық үлгіге көшіреміз деп отыр. Ал еліміз жыл аяғына дейін әлеу­меттік маңызы бар қызметтердің 60 пайызын электрондық режимде қолжетімді етпек. Саясаттанушы С.Мұсатаев е-әкімдік жүйесі халықтың әкімшіліктің қызметін қадағалауына мүмкіндік беруі, шенеу­нік­тердің жауаптылығын көтеруі керек деп есептейді. Мәселен, мемлекеттік қызмет­кер азаматтардың өтініштерін, құжаттарын қабылдаған кезде нақты датасын белгілеп, оның жүзеге асуына басымен жауап беретіндей, оның барысын азамат қадағалай алатындай механизмі жасалуы тиіс. 

Бір пікір
Сейілбек Мұсатаев, саяси ғылымдар докторы:
– ХХІ ғасыр – ақпараттың, ақпараттық-коммуникациялық технологиялардың (АКТ) дәуірі. Елімізде электрондық үкіметті дамыту бағдарламасы жүзеге асырылып жатыр, электрондық сан алуан қызмет түрлері, электрондық қашықтықтан оқыту, Елбасының халықпен тікелей телекөпір өткізуі дәстүрге айналған. Президентіміз өз мақаласында е-әкімдікті құру мәселесін дер кезінде көтеріп отыр. Жер көлемі ұлан-ғайыр Қазақстан үшін е-әкімдіктің маңызы өте зор. Біріншіден, бұл вертикалды тұрғыдан орталық пен жергілікті билік арасында ақпарат алмасуды, өзара байла­ныс­ты тездетеді әрі жеңілдетеді, бюрократиялық қағазбасты­лыққа жол бермейді. Екіншіден, горизонталды тұрғыдан келсек, жергілікті әкім­дік пен халықтың байланысы нығаяды, жергілікті билікке халықтық бақылау орнайды, сыбайлас жемқор­лықты ауыздықтауға септігін тигізеді. Электронды әкім­дікті дамытуда әкімдік ішінен ғана портал ашып қоймай, ақпараттық-коммуникациялық инфра­құры­лымды дамыту керек. Мысалы, интернет желілерін кеңейтіп, ауыл-аймақты интернетпен қамта­масыз ету қажет. Қазақстан бойынша интернет бағасы өте қымбат және жылдам­дығы тым төмен. Сондықтан алдымен осы мәселелерді шешу керек. Әкімдер халық­пен онлайн кездесуді шоуға, науқанға айналдырмай, күнделікті жұмысы ретінде қара­са дұрыс болар еді. Әкімге дейін департамент шеше алатын тұрғындар өті­ніш­терін іріктеумен бір орталық ыждағатпен айналысса... себебі департамент шеше алатын мәселелер әкімге қарай жолданып жатады. Е-әкімдік жүйесі жергілікті би­ліктің аймақтағы мәселелерге деген сезімталдығын күшейтеді, өйткені сол арқылы дер кезінде әртүрлі әлеуметтік түйткілдің, дау-жанжалдың алдын алуға мүмкіндік береді.

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста