Қазақ клипі «күзеттен» құтылатын болды
Қазаққа клип қашан келіп еді осы? Осы сұраққа жауап іздегенде, әлі көбіміздің көз алдымызға 90-жылдардың алдындағы Мәдина Ералиева, Мақпал Жүнісова, Роза Рымбаева сынды әншілеріміздің табиғат аясында ән салған көріністері келеді. Қарап тұрсақ, солар бүгінгі клипке бастайтын алғашқы қарлығаштар секілді. Әрине, бүгінгі бейнеклиптермен оларды тіпті салыстыруға келмейді. Себебі қазір әнге сюжет құрылып, сол бойынша бас-аяғы бар тұтас композициялық дүние жасалады, былайша айтқанда, әр клип – өз алдына қысқа кино.
Бірақ, біріншіден, бүгінде сол «киноны» түсіруден гөрі оны ротацияға жіберу деген бардың барын шашып, жоқтың абыройын ашатын жағымсыз құбылысқа айналды. Онсыз да әнін таратып, дискісін сатудан емес, той-томалақтан тірнектеп жиған ақшасына әншілеріміз әрең дегенде бір бейнеклип түсіреді. Ал енді оны жұртшылыққа көрсетейін десе, баяғыда хан сарайын күзеткен қарулы жендеттер секілді телеарна эфирінің алдында сірескен «күзет» тұр. Ротация құны сол клипті түсіруге кеткен қаржыны екі-үш орап алады. Шамамен бір бейнеклипті түсіруге кем дегенде 10 мың АҚШ доллары кетер болса, оны айналымға түсіру, яғни ротацияға жіберуге 30 мың көк қағаз тағы қажет.
Екіншіден, клиптің ар жағында орындаушыдан да бөлек ақын, сазгер, аранжировщик, режиссер, сценарист, оператор, қоюшы, суретші секілді көптеген маман еңбегі жатыр. Солардың бірінің еңбегі осы күнге дейін бір жерде болса да бағаланған емес, тіпті көзге ілінбей де келеді. Неге? Себебі әншілер өз клиптерін Қытайда, Өзбекстанда, ал ақшасы жетсе, тіпті одан да арғы шетелдерде түсіреді. Бірақ бұл бізде клип жасай алатын маман жоқ деген сөз емес, оларды біз көрсетудің жолын таппай, таныта алмай отырмыз. Ендеше, екінші мәселе – клиптің айналасындағы өз мамандарымызды жарыққа алып шығу.
Үшіншіден, бүгінде орындаушыны сынап-мінейтін көркемдік кеңес деген атымен жоқ, бір жағы кім-көрінгеннің сахнаға шығып кетіп жатқаны осыдан да шығар.
Қазақ эстрадасының бүгінгі олқы тұстарын біз неге тізіп жазып отырмыз? Себебі біз осы олқылықтың орнын толтыратын жаңа жобаның дүниеге келгенін айтып, оқырманнан сүйінші сұрағалы отырмыз. Сlip-baige деп аталатын бұл жоба – интернет кеңістігінде қандай да бір бейнеклипті тегін көрсетіп, ротациялауға арнайы ашылған сайт. Жоғарыда аталған барлық жағдайлар, міне, осы жобада түгенделіп, яғни біріншіден, кез келген орындаушы өз клипін осы сайтқа енгізіп, айналымға түсіре алады. Бұл жөнінде жобаның дүниеге келуіне ұйытқы болған идея авторы «Төрт тұғыр» продюсерлік орталығының жетекшісі Бейбіт Бөрі былай дейді:
– Клип-бәйге сайтын ашуға дәл қазіргі таңда өнерде жүрген көптеген өнерлі, бірақ мүмкіндігі аздау өнерпаздың жағдайы әсер етті. Ол қандай жағдай десек, алдымен олардың өздері түсірген бейнеклиптерін ротацияға түсіре алмауы. Арасында өзіміздің «Төрт тұғыр» продюсерлік орталығы түсірген біршама бейнеклиптер де бар, өз жұмысымызды өзіміз телеарналардан көре алмай отырмыз, себебі оған әншінің қаржылай мүмкіндігі жоқ. Байқасақ, елімізде телеарналардың отандық өнерпаздардың бейнеклиптерін жарнамалауға деген бұл қатаң саясаты таяу болашақта өзгермейтін сыңайлы. Ендеше, бізге басқаша мүмкіндік іздеу керек екені өздігінен айқындала түсті. Осы Тәуелсіздігіміздің 20 жылында елімізде пайда болған қандай да бір орындаушының клипін жалпы жұртқа жария ететін қандай да бір ақпарат құралын ашу керек деген шешім қабылдадық, бұл – сол шешімнің нәтижесі. Клип-бәйге сайтында жұртшылық тек клиптерді тамашалап қана қоймай, өзі де солардың тағдырына атсалысып, өзіне ұнаған әншінің немесе жұмыстың қоғамнан өз орнын, өз бағасын алуына ықпал ете алады. Тек қазақ әндері ғана емес, жалпы қазақстандық орындаушылардың барлығына жаппай мүмкіндік беріледі.
Бәйгенің бірінші кезеңі желтоқсанның 15-інен сәуірдің 15-іне дейін, ол аралықта жалпы клиптер қабылданады. Шамамен осы аралықта сайтқа 1000 клип жүктелсе, дауыс саны жағынан ең көп деген 50-і іріктеліп алынып, 22-сіне кәсіби мамандар түрлі номинациялар бойынша өз таңдауларын жасайды. Іріктеу дегенде, жақсы-жаман деген нақты ұғым жоқ, ендеше, бір клиптің идеясы, келесі бірінің режиссурасы, тағы келесісінің орындаушысы немесе рөлде ойнаған актер, актрисасы, енді бірінің операторлық жұмысы жоғарғы деңгейде болуы мүмкін. Олай болса, соның әрқайсысына бөлек номинация бойынша баға береді, яғни сценарий авторы, режиссер жұмысы, оператор жұмысы бөлек-бөлек бағаланады. Шетелдік қандай да бір жүлде, яғни аса биік сыйлықтардың болсын іріктелу әдісі осындай. Бәйгеге қатысатын клиптердің санына шектеу қойылмайды және әр әнші өз клипін өзі жүктей алады. Алайда әннің авторларынан бастап, аранжировкасын жасаған, сценарийін жазған маман, түсірген режиссер, оператор т.б барлығының аты-жөні талап бойынша қағазға түсіріліп, солайша жинақталады. Мінеки, Алаш жұртын біз осындай жаңа мүмкіндіктің пайда болуымен, ал әншілер мен жалпы өнерде жүрген барлық кәсіби мамандарды біз «екінші тынысымен» құттықтаймыз.