«Ширкті» қалқан еткендер қазақтың шырқын бұзып барады

Абай ОМАРОВ (коллаж)

Құрбымның үйінде қонақта отырғанмын. Аяғын енді ғана апыл-тапыл басып, жүре бастаған баласы есіктен кіргенімен, екі қолын жайған күйі маған қарай құстай ұшты. Кенет сүрініп кетті де, «ойбу» дегенімізше болған жоқ, қақ маңдайымен жер сүзе құлады. Қанға сіңген қазақылықпен «тұсауы кесілмеген бала ғой мынау» дей беріп ем, құрбымның өңі өзгеріп, сұқ саусағымен «тыныш» деген белгі берді. «Бұл – біздің үйдегі дертті тақырып», – деді.
Қаулаған өрттің шығуына бір тал сі­ріңкенің шағылуы жеткілікті екенін есте ұстасақ, кейде бір болмашы нәр­се ойламаған жерден үлкен дауға апа­руы әбден мүмкін. Құрбымның үйіндегі жағдай соған мысал. «Жа­сы­на толып, тәй-тәй басқан баланың тұ­сауын кесейік» деудің соңы бұл от­ба­сын­да кәдімгі ұрыс-керіске ұласып, сәл болмағанда, тіпті шаңырақтың шай­­қалуына шақ қалған. Себеп – ота­­ғасы, яғни, құрбымның күйеуі оны «Құдайға серік қосу – ширк» деп бі­­леді. Ал оның анасы, қазақы дәс­түр­­ді ұстанушы адам ретінде, «ба­ла­ның тұсауын кесу керек» деп санайды. Ең қиын соққан бір адам болса, ол – ке­лін, яғни менің құрбым. Неге? Себебі мұсылман әйелі ретінде еріне қарсы, «оның несі айып, ол қазақтың салты емес пе?» деп айтуға қақысы жоқ, алай­да өзінің ұстанымы, қазақы тәр­биесі, сенімі – күйеуінің қазақы салт-дәстүрді жоққа шығаруына наразы. Екі оттың ортасында қалу деп осыны айт. Тіпті осы ретте құр­бым­ның күйеуі өз анасына қарсы шы­ғып, оны жау­дай көріп, жылатуға дейін барған. Соң­ғы үкімді де өзі шы­ғарып, «егер, осыдан ұлыма тұ­сау­кесер жасайтын бол­саңыз, сізден қол үзуге дейін ба­ра­мын, айтпады демеңіз» деп, уль­ти­матум қойған.
Бүгінде мұндай сенімдер қай­шы­лы­ғы – екі қазақ отбасының бірінде бар дертке айналды. «Тұсау кесу – Аллаға серік қосу», «Сәлем салу – Ал­лаға серік қосу», тіпті ата-баба ма­зарының басына белгі қоюды да соған балап жатқандар қоғамға ба­ра-бара анық қауіп төндіруге ай­нал­ғандай. Еліміздің Батыс өңіріндегі мазарларды қирату осының алғашқы белгісі іспетті. Енді осы орайда, ба­ғам­дап көрелікші, қит етсе, «ол – ширк» деп шыға келетіндер кімдер? Өздерін ислам дінін ұстанушымыз деп есептегенімен, олардың ағымы өзгеше екені даусыз, әйтпесе, мұ­сыл­ман діні қай халықтың салт-дәстүріне қарсы? Осындай сауалдарды біз дінді арнайы зерттеп, Құранмен жү­ре­тін, таза діни ілімі бар ғалымдардың бі­ріне қойып көрсек.
Мұхитдин ИСАҰЛЫ, теология ғы­лы­мының докторы, профессор:
– Ширк – Аллаға ортақ қо­су, ежел­­­­ден қазақтың қолданысындағы «шірік» сөзі осыдан шыққан. Қазақ ші­рік­ті онсыз да жақсы білген, мәселен, «өй, шірік неме» дейді ғой. Хрис­тиан­­дар­дың сиынатын орнын шір­кеу деуінің астарында да осы мағына жа­­тыр, яғни «шірік екеу» дегеннен шық­қан. Міне, осының бәрін қамтып кел­­ген­де, қазақ салт-дәстүрінің еш­бі­рін­де Аллаға серік қоспаған: шілдехана, тұ­сау­кесер, бет­ашар – қандай салт бол­сын бізде ислам дінінен өрбіген. Ал нақ­ты тұсаукесерге келсек, ол «ала жіпті аяқ­қа байласа, бітті, бала жүріп кетеді» деп, жіп­ке не басқаға көзсіз сену  Аллаға ор­тақ қосу емес. Бұл – жалпы, жаңа туған, жаңа ғана қадам басқан баласының жо­лы мен бағы ашылсын деп ата-ана, ел-жұртының бата беруі. Пай­ғам­ба­ры­мыздың (с.ғ.с.) «аяқ­та­рымызды тұ­рақ­ты ет» деген, яғни берік қыл деген мағынада ар­найы дұғасы да бар. Тұ­саукесер со­дан шығады. Жалпы, адам­ның иманды болуы үшін аяқтың беріктігі үлкен рөл ой­найды. Тура мағынасында, айталық, адам­­ның екі аяғы сау, мықты болмаса, жасаған қадамдары да нық бол­майды ғой. Жүрген қадамы нық бол­маса, өмі­рінде де ешбір береке бол­май­ды, діт­теген мақсатына жете алмайды. Араб­­ша­да қиям дейді, ол – намаз оқып тұр­ған­да аяқтан тік тұру. Мешітке, қа­жы­лық­қа барса да, аяқпен жүріп баратыны анық қой адамның. Сондықтан аяқ – өмір­дің тірегі. Қазақ сол үшін «бала­­ның өмір­дегі тірегі мықты болсын» де­ген ниетпен осы тұсаукесер салтын жа­сай­ды. Ал енді бүгін келіп, қай салт-дәс­түрімізге болсын «ширк» деп шыға кел­гендер – саля­филер, уахаб­бит­тер, яки өз­дері адасу­шылар, ең қор­қы­ныш­тысы, ха­лық­ты адас­ты­рушылар. Мұн­дай ахуал­дың етек алуы мүмкін екендігін біз мем­лекетке осыдан он жылдай бұрын ес­керт­кенбіз.
Таяуда интернетте әлдекім «Түркістан – ширкстан» деп, тыныш отырған жұрттың ара­сына ши жүгіртіп, отқа майды құйып жі­бермесі бар ма?! Ал содан келіп мик­ро­блог­тар­ мен сайттарда қызылкеңірдек дау бас­талды. Ол ол ма, әл­гін­дей жа­зу бергі жағы екен, тіпті «ондай ширк­тің ор­дасын жарып тастау керек» деп са­­най­тын­дар да бар деседі. Не деген қор­қы­­нышты жағдай! Ау, сонда жазықсыз жан­дар қы­рыл­май ма?! «Ширк» деушілер шек­тен шығып кет­кені емей, немене енді бұл?!
Ақұштап Бақтыгереева, ақын, Халық­ара­лық «Алаш» сыйлығының иегері:
–Жалпы, соңғы кездері біз ұлттық салт-дәстүрімізді, сол арқылы ұлттық кел­бетімізді жоғалтып барамыз. Қазақ­тың тал бесіктен жер бесікке дейінгі салт-дәстүрін жоғалтпасақ, ұлт ретінде көрінер едік қой. Бұл жалпы талқылауға жат­пай­тын дүние болуы тиіс, себебі салтты сақ­тау – ұлттық борыш.Оның адам өмірінде пай­дасы болмаса, еш зияны жоқ. Ба­ла­ның үлкен адам болып қалыптасуында, тұлға ретінде өз ұлтына пайда әкелуінде осы әдет-ғұрыптың ти­гізер пайдасы мол. Мы­салы, баланың тұ­сауын елге сыйлы, адал, қадірлі адам­ға кестіреді ғой. Соның өзі адам өмі­рінде үлкен рөл ойнайды. Қазір ме­ди­цинаның өзі осындай тылсым сыр­ларды зерттеп, нақтылап отыр. Ал енді иманды-имансыз, бесік көрген қыз, есік көрген қыз деген де бар қазақта. Ай­талық, бесік көрген қыз тойында именіп, бір әдемі сүйсінерлік келбет көр­сетсе, ал есік көрген қыз болса жан-жағына ыр­жа­лақтай күліп, «мен бұл жұртқа енді келіп тұрмын-ау, мені ел-жұрт сынайды-ау» деген ойдан мүл­дем ада кейпін та­ны­та­ды. Міне, осын­дай ежелден әдепті, мә­дениетті, көр­ген­ді, иманды елдің ұр­па­ғымыз. Сон­дық­тан қай салтымыздың бол­сын иман­ға қайшы тұсы жоқ.
Соңғы кездері сәлем салуды да «ширк» деп шығатындар пайда болды. Бұл әр­і-бері­ден алғанда, нағыз әдеп пен әдеттің ең биік, ең көркем үлгісі емес пе?! Себебі бет­ашарды хал­қымыз жаңа түскен келінді қайын жұрты­мен таныстыру, үлкенін сый­лап, кішісіне ізет білдіру үшін, әуелі кімнің кім екенін таныту мақсатында жасайды. Әйт­песе күні ертең келіні қайын ата, қайын ене, не қайын­ аға­сы­ның жолын кесіп, тай­раңдап өте шықпасына кім кепіл?! Бұрын бұла өскен қыз болса, енді ол келін – бір шаңырақтың беткеұстары. Әлеу­меттік статусы өзгеріп отыр. Қайта өзінің қайын жұр­тына сәлем салуды ар санаған, иіл­меген келін тәкаппар саналмай ма?! Дінде де ең бірінші шарт деп ата-ананы құрметтеу, тіпті бір ауыз «туһ» деп қарсы шықпауды ай­­тады емес пе?! Ең ауыр күнә жасаған адамның өзіне тәубаға келу үшін не істеу керек де­ген­де, Пайғамбарымыздың ха­дис­терінде «қо­лың­нан келгенше анаңа, ана­ңа, тағы да анаңа, содан соң әкеңе жақ­­сылық жаса» де­ге­нін ешкім жоққа шы­­ғармас.

Тобықтай түйін
Қасиетті Құран Кәрімнің «Хұжрат» сүресінде «Бір-біріңді танып, ажырата білулерің үшін сендерді әртүрлі ұлтқа, тайпа-тайпаға бөлдік» деген аят бар. Ендеше, әлгіндей салт-дәстүріміз біздің ұлттық ерекшелігіміз емес пе?! Оны жоққа шығарудың артында «қазақ ұлтын бір-біріне қарсы қоюға, сол арқылы біздің ұлттық санамыздан ажырауымызға» мүдделі топ жатқаны даусыз. Оның дәлелі – мінеки, сүттей ұйыған бір отбасының ортасына шоқ болып түсу. Бұл басы ғана ма деп қорқамын...

Автор
Последние статьи автора
Назван точный исход матча КХЛ "Барыс" - "Салават Юлаев"
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста