Аспалы жолдар алаңдатады

Аспалы жолдар алаңдатады

Басты байлық – жердің адамдарға тиесілі телімінің басым бөлігін транспорттық құралдар «иемденіп» жатыр десек, артық айтқандық емес. Кептеліс, заңды, заңсыз тұрақтар жаяу жүргіншілерді барған сайын ығыстырып барады. Енді, міне, тіпті көшені кесіп өтетін жолақ жолдарды да жүргізушілер өздеріне бағындырып алған.
Сол себепті де, яғни ірі қалалардағы иін тірескен көліктердің қозғалысын жеңілдетіп, жүйткіген жүргізу­ші­лердің кесірінен көбейе түскен адам өлімін азайту мақ­сатында елімізде жаяу жүргіншілерге арналған аспалы жолдар салу қолға алына бастады. Әңгімені әзірге Алматы­дан бастасақ, бұрындары бірлі-жарым саналған мұндай жолдар саны бұл қалада артып келеді. Оған Үкімет қомақ­ты қаржы бөлді. Нақтырақ айтсақ, әрбір құрылыс ныса­нына жұмсалмақ қаражат – 60-120 млн теңге көлемінде. Әлбетте, құптарлық бастама. Алайда су жаңаға әдетте сын көзбен қарап жатамыз ғой. Бұл жолы да дәл солай: ел арасында айтылып жүрген пікірлер түрлі-түрлі әрі түйдек-түйдек. Өкінішке қарай, басым бөлігі жағымсыздау... Біз өз тарапымыздан қандай да бір пікір қоспас бұрын сөз кезегін маманға берсек пе деп шештік. Сонымен...
Гүлнәр Әбдірәсілова, Қазақ мемлекеттік сәулет-құрылыс академиясының проректоры, профессор, ҚР құрметті архитекторы:
 – Жаяу жүргіншілерге арналып салынып жатқан аспалы жолдар халықаралық талаптарға еш сай емес. Біріншіден, мүгедек жандар мен бесік арба пайдала­натындарға «ұнаса да – осы, ұнамаса да – осы» дегендей, әйтеуір, бір көтерілгішті жасай салған. Ол өте ыңғайсыз.

Кез келген архитектуралық құрылыс адамдарға қо­лайлы, қолжетімді болуы тиіс. Әлемде әрбір он бесінші адам – мүгедек. Мәселен, өркениетті елдерде бұл мәселеге үлкен жауапкершілікпен қарайды. Ал біздегі жағдайға келсек, мүгедек жандарды қорлағандық дер едім.  Қытайда мүгедек жандарға барлық жағдай жасалған.АҚШ-та ормандарды кесіп өтетін жолдарда, адамды айтасыз, аңдардың жағдайы ескерілген.
Ал бізде, мысал айтайын – мүмкіндігі шектеулі топтағы адамдар мен бесік арба­мен жүретіндер үшін әл-Фараби даң­ғы­лы­нан өту тіптен қиындап кететін сыңай­лы. Тек бағдаршамда болмаса. Ал бір бағдар­шам мен келесі бағдаршам ортасының ара­­қашықтығы кімге болса да белгілі.
Екіншіден, мұндай аспалы жолдарды қауіпсіз деп айтпас едім. Тіпті сау адам­дар­дың өздеріне көтеріліп, түсу қиынға соқпақ. Былайша айтқанда, баспалдақтар тіктеу жасалған. Жобада да, құрылыс жұмыста­рын­да да асығыстық болғаны көрініп тұр.
Негізі, жобаны тәжірибелі деген архитекторлармен келісіп, жан-жақты талқылап барып жасау керек еді. Қомақты қаржы жұм­сал­ғанын да білеміз. Сол қаржыға сапалы, әлемдік стандартқа сай етіп салуға әбден болатын еді. Қандай архитектура болсын, қа­зы­ғы қағылғаннан-ақ ұзақ мерзімге қыз­мет ететіндей деңгейде салынса, қандай жақсы.
Ал Алматы қаласы Жолаушылар көлігі және автомобиль жолдары басқармасының мамандары, біз күткендей-ақ, айтылып жүрген сын-пікірлерге қарсы:
– Құрылыс басталмас бұрын бұл жоба «жеті рет өлшеніп барып, бір рет кесілді». Тиісті орындардың тексеруінен де өтті. Өткен жылы 12 аспалы жол салынса, биыл сегізін салу жоспарланып отыр. Мүгедек жандар мен бесік арба пайдаланатындар ескерусіз қалған жоқ. Аталған топтағы жандардың аспалы жолдан қиындықсыз өтуіне бар мүмкіндік жасалғалы отыр, яғни лифт ойластырылған.
Архитектор Гүлнәр Әбдірәсілова босқа шыр-пыр болмапты. Оның сөзін «Қазақстан мүгедектер ұйымы» одағының төрағасы Әли Аманбаев растап отыр. Оның айтуына қарағанда, жер асты болсын, жер үсті болсын, қандай құрылыс нысандарын айтсақ та, соған жауаптылар «Мүгедектердi әлеу­меттiк қорғау туралы» ҚР Заңын ескермей отыр. Сөз болып отырған жаяу жүргін­ші­лерге арналған аспалы жолдың жобасын жасап, оны техникалық тексеру кезінде мүге­дек жандар атынан арнайы өкіл қаты­суы керек екен. Шынымен де, ненің қолай­лы, ненің қолайсыз екендігін дәл мүгедек жандардың өзіндей ешкім тап басып айта алмасы анық.
«Аспалы жолдардағы көтерілгіштер өте қолайсыз. Оның көлемі де, сапасы да көңілі­мізден шықпады. Егер күн қатты аяз болса, шытынап, сынып кетуі ғажап емес. Ал ең бастысын айтсам, ондағы лифт іспетті құрылғы көлденеңінен баяу жылжып отырады. Менің есептеуімше, оған жоға­ры­ға көтерілгенше 5-6 минут кетеді. Оған ыңғай­ланып отырамын дегенше тағы екі минут уақыт қажет. Сонда жолдан өте­мін дегенше қанша уақыт жұмсалатынын өздеріңіз есептей беріңіздер. Ал сол екі аралықта лифтінің көмегімен ғана қоз­ға­латын тағы біреу келіп қалды делік. Ол сонда күтіп тұрып қалмай ма?» – дейді Әли Аманбаев ренішін жасыра алмай. Оның ұсы­нысына құлақ түрсек, ең дұрысы, көте­рілгішті тігінен қозға­ла­тындай етіп орналас­тырған жөн екен. Әрі оңай, әрі қауіпсіз. «Қан­ша айттық, құлақ түрген ешкімді көр­медік», – дейді ұйым төрағасы.
Өз кезегінде Әли Аманбаев мұндай құ­рыл­ғыларды жер асты өткелдеріне де қою керектігін айтып қалды. Өкінішке қарай, жер асты өткелдерінде арбамен жүре­тіндер мүлде ескерусіз қалғанға ұқсайды. Әли Аманбаевтың жер асты, жер үсті өткелде­рі­не бейнебақылау камераларын орналастыру керек дегенін тиісті орындар қалай қа­был­дар екен, ол жағын білмейміз. Ал, шы­нымен де, техниканың аты – техника, ол аяқасты істен шығып қалса, көтерілгіштің ішінде отырған адам не алға не артқа жыл­жи алмай, орта жолда қалып қойса ше?.. Ол да мүмкін.
Негізі, осы сынды пікірлер көп айтылып кеткендіктен болар, жергілікті әкімшілік кеткен кемшіліктерді жоямыз деп отыр. Кім біледі... Бірақ, егер құрылыс сол алғашқы жо­ба­­сымен салына беретін болса, мүге­дек­тер құқықтарының бұзылғандығын ал­ға тартып, тиісті орындарға шағым­дан­бақ.
Жаяу жүргіншілерге арналған аспалы жолдар бірқатар елде бұрыннан бар. Оны салудың барлық елге ортақ техникалық ережелері да жасалған. Мамандардың «әл­емдік стандарт» деп отырғандары – сол. Біздің елдің өзінің стандарты бар ма, біл­медік, әйтеуір, хабарласқанымызда Алматы қаласы Жолаушылар көлігі және автомобиль жолдары басқармасының мамандары құрылыстың барлық нормативтік құжатқа сай екендігіне сендіргісі келді. Олардың мәлімдеуінше, кейінгі жылдары салынып жатқан аспалы жолдар көлденеңі­нен есептегенде 2-2,5 метрді құрайтын көрінеді. «Дұрыс болмай бара жатса, кейін жөндей салармыз» деген үйреншікті жаман әдетке салынудың арты опық жегізерін ұмытпайық.

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста