Тірілер өлгендерді таптап жүр

Тірілер өлгендерді таптап жүр

Жердегі міндет-миссиясы аяқталған әр пенденің баратын мәң­гілік мекені – мазар. Бақиға аттанған адамға басына тұрғызылған зиратының қандай болатыны маңызды емес, әрине. Десек те, аруақты әрдайым құрметтейтін, «Өлі разы болмай, тірі байымайды» деп соңына мәтел қалдырған ата-бабаларымыз бірдеңені біліп айтса керек.
Бейітке барып марқұмға Құран бағыштап, дұға тілеп, фә­ни мен бақидың аражігін ажыратуға ұмтылыс адам­дық­тың өлшемі, рух тазалығының көрінісі емес пе еді? Өкінішке қа­рай, соңғы уақыттары рухымыз әлсіреді ме, әлде бар­лығын жаһандануға жаба саламыз ба, әйтеуір, «мәңгілік ме­кеніміз» жайлы аз ойлайтын болдық. Құл­пы­тас­ты қи­рат­қан вандалға, қорым басына қонған қаңғыбасқа «тө­зім­ді­лікпен» қарауға үйрендік. Етіміз өлді, бетіміз қалыңдады. Қа­зақстанның кез келген өңірінде қоршаусыз, қараусыз жат­қан зират-мазар мың-мыңдап саналады. Бірақ олар­дың тазалығын күйттеп, жағдайын ойлап жүрген көп ешкім жоқ. Ауылдағы бейіттер біркелкі қаралады. Ал қаладағысы ті­рі пендеге керек емес секілді.
250 мың тұрғыны бар Оралдың орталық зиратына 70 мың адам жерленген. Сорақылығы сол: бейіт басына көктем мен күздің лайсаңында бару мүмкін емес. Қатқыл жолды айтпағанда, қарапайым қиыршық тас төселген жол­дың өзі арманға айналған. «Ет жақын адамыңның өмірден озуы – орны толмас қайғы. Марқұмды қайтпас сапарға ат­тан­дырудың қамымен жүргенде тірілердің жауапсыздығы жүй­кеңді одан сайын жұқартады. Биыл көктемде туы­сы­мызды жерлеуге апарғанбыз. Қатты жауын жолды езіп жі­беріп, көлігіміз батпаққа батып қалды. Амалсыз марқұмды бе­йітке қолмен көтеріп апаруға тура келді. Осындай бас­сыз­дыққа жол берген қала әкімдігі мен зират әкімшілігіне деген ашу-ызамыз бойымызға сыймады», – дейді шаһар тұрғыны Самат Ережепов.
Қымбат ҒАЙСИНА, қала тұрғыны:
– «Мұнай базасы» ауданындағы ескі бейіттің маңында тұрамын. Осында бауырларым жатыр. Келген сайын бейіт басындағы күл-қоқысты, антиса­ни­та­рияны көріп, жүрегім ауырады. Соңғы кездері ескі қауымдағы құлпытастар мен мола қоршаулары тоналып жатыр.

Негізі, бұл жерге осыдан 15 жыл бұрын адам жерлеуге тыйым салынған бола­тын. Ресми жабылса да, арагідік басын­да «2008-2009 жылдары жерленген» деген белгісі бар құлпытастар көптеп кездеседі. Яғни ескі зират үстіне жаңа марқұмдар жерленуде. Оған қоса, ескі бейіттің іргесінде тұрғын үйлер де орна­лас­қан. Құлпытасы құлап, қор­шауы жер қойнауына кеткен ескі молалардың үстіне тұрғындар әжетхана салып тастады.
Зират әкімшілігі демекші, аты бар да заты жоқ бұл мекеме тағы бір түсініксіз кәсіп­орынның қарамағында екен. Түсі­нік­сіз болатыны – бұған дейін бюжеттен қар­жы алатын «Ритуал» мемлекеттік кәсіпорны өзін-өзі (!) жаба салған. Енді оның орнына келген «Ритуал-Орал» ЖШС (атауының ұқсастығына қарағанда екеуінің негізі бір болуы кәдік) «бұрынғы «Ритуал­дың» іс-әрекетіне еш қатысымыз жоқ» деп азар да безер. ЖШС директоры Мұра­дым Жәні­беков жауапкершіліктен қанша жалтарса да, қала әкімдігі берген мәлімет басқаша сөйлейді. Яғни «Ритуал-Орал» шаһардағы тоғыз зиратқа жауапты. Жерді иелену меншігі туралы актісі және мар­құм­дарды жерлеуге рұқсаты бар. Олай болса, ЖШС өз міндетін неге орындамайды? Әлде тек өлгендер есебінен ақша тауып отырған мекеме ме? Жәнібековтің жауабы бұған да дайын болып шықты.
– Біз өз міндетімізден қашып отырған жоқпыз. Дегенмен барлық бейіттерді күтіп ұстауға серіктестіктің бір өзінің күші жетпейді. Қалалық жол пайдалану кәсіп­ор­нының техникасымен күл-қоқысты шығар­дық. Өткендегі «Ата-ананы еске алу күні» православ қорымындағы күл-қоқыс­ты екі есеге көбейтті. Мұның бәрі – жеке­ле­ген адамдардың санасының төмендігінің кесірі. Атқарушы органдардан көмек күт­пей, әркім әкелген қоқысын өзімен бірге қапқа салып әкетсе, бұл мәселе болмас еді. Көктем мен күзде жерлеу рәсімін жасау қиын. Оны қала әкімдігі біледі. «Жол­ға қиыршық тас төсеп бері­ңіз­дер» деп жыл сайын сұраймыз. Әзірге нәти­же жоқ. Бейіттерге қаңғыбастар мен ұры-қары­лар қонатыны рас. Вандализм оқи­ғалары кездеседі. Зираттың аумағы үлкен болғандықтан, оны күзетуге біз қауқар­сызбыз, – дейді М.Жәнібеков.
Әрине, кей жағдайда қорым тазалы­ғына жеке азаматтардың да жауапты екені рас. Жарайды, сол қоқысты қалдырмауға да болады. Алайда бір қызығы, зират басынан қоқыс салатын бірде-бір жәшікті таба алмайсың. Ендеше, «зират басын жинамайтын, күзетпейтін, қоршамайтын, бірақ жерлеуге ақша алатын мекеменің онда не қажеті бар» деген де заңды сауал туындайды. Естуімізше, осы шілде айында бейіттерді күтіп-ұстауға қатысты тендер өтеді. Сөйтіп, 8 млн 300 мың теңге мөл­шеріндегі бюджет қаржысы тікелей қала­лық тұрғын үй-коммуналдық шаруа­шы­лығы бөліміне берілмек. Жеке серік­­тестіктен гөрі, мемлекеттік мекеме кіріс­се, зираттардың жай-күйі жаман болмас деген үміт бар.
Вячеслав ДРУЖИНИН, облыстық мәсли­хат депутаты, кәсіпкер:
– Жалпы, облыс, қала аумағындағы бейіттерді күтімге алу үшін арнайы бағ­дар­лама керек. Әйтпесе зират шаруа­шы­лығын жеке серіктестіктерге беріп қойғаннан ештеңе жақсармайды. Олар ақшаны алады да, «анау жоқ», «мынау жоқ» деп қарап отыра береді. Ал арнайы бағдарлама қабылданса, оның нақты орындаушысы, уақыты болады, қар­жы­ны игеруді бақылауға мүмкіндік туады. 9 мамыр күні орталық зиратта сенбі­лік өткізіп, 60 «КамАЗ» қоқыс шығардық. Азаматтардың жауап­кер­ші­лігін арттыратын осындай шараларды жиі өткізу қажет.

Орталық зираттың аянышты жағдайы туралы жариялаған үндеуінде «Зерде-Память» қоғамдық қорының төрағасы Қуаныш­қали Төлебаев жергілікті билік органдарын ойлануға шақырды. «Бұл – тарихи, ұлтаралық және дінаралық маңы­зы бар нысан. Мұнда өлке дамуына өлшеусіз үлес қосқан тұлғалар, мемлекет қайраткерлері, Ұлы Отан соғысының ардагер­лері жерленген. Кешегі сталиндік қуғын-сүргін құрбандары да осында жатыр. Өкінішке қарай, зираттың қазіргі халі жаншошырлық. Аумағы қоршал­маған, жарық пен жол жоқ. Мазарлардың біразы вандалдардың қолымен қира­тыл­ған. Күл-қоқыс тау боп үйіліп жатады. Себебі тазарту жұмысы мүлде жүргі­зіл­мейді. Күзет жоқ. Шетелдерде бейіттер – мемлекеттің айрықша қамқорлығында. Сондықтан баршамыз бірігіп, марқұм болған бауырларымыздың мәңгілік мекенін аялы алақанда ұстауға шақы­ра­мыз» делінген үндеуге мәслихат депу­тат­тары, қоғамдық ұйым өкілдері қол қойған. Енді бұл ұсыныс жетер жеріне жетсе дей­міз.

Автор
Последние статьи автора
Назван точный исход матча КХЛ "Барыс" - "Салават Юлаев"
Назван точный исход матча КХЛ "Барыс" - "Салават Юлаев"
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста