Қыздар университеті 70-тің кемеліне аяқ басты

Қазақстанның әр аймағынан келген қа­ра­­­көз қыздардың басын қосып, әр саланың қыр-сырын оқытып, білікті маман даяр­лау­да, өн бой­ларына біліктілікпен қатар иба­лы­лық, ина­баттылықты сіңіруде ерен ең­бек етіп ке­ле жат­қан – Қазақ мемлекеттік қыз­дар пе­да­го­ги­­­калық университеті. Ал­ғаш рет сұ­рапыл со­­ғыс­тың қайнаған уа­қы­тында қыз­дарға ға­на ар­налған оқу орнын ашуға қау­лы қа­был­дан­ды. Ер-азаматтар қан май­данның ор­та­сында жер үшін шай­қасып жат­қан­да ел тіз­гініне ие бо­лар, ел ертеңіне жа­уапты болар ма­ман да­йындау басты мақ­саттың бірі бол­ды. 1944 жыл­дан жұ­мысын бастап кеткен Қыз­­дар уни­вер­­­ситеті, мі­не, 70 жылға жуық­­тады, өз мақ­­сатынан тай­мады, аяулы қыз­дарды бір-бір саланың ма­маны етіп шы­ғарып, мойын­да­рына ұрпақ тәр­биелеу деген ауыр жүкті зор сеніммен тап­сырып келеді.
Қыздар университеті бүгінгі күні 69 жыл­ға то­лып, 70-тің кемеліне аяқ басып отыр. Есеп беретіндей, ескерілетіндей ай­ту­лы ке­зең. Әр аймақтың қыздарын құшақ жая қар­сы алып, маман етіп даярлап, ғы­лым­ға бау­лып қа­на қоймай, оларға бола­шақ­та әр ша­ңы­рақтың келіні, ұрпақ анасы деп қарап, та­за­лықты, ибалылықты бой­ла­рына сіңіріп, дәс­түр­ден таймай тәрбие бе­ріп келе жатыр. Рас, республиканың әр ай­ма­­ғында пе­да­го­ги­калық бағытта маман даяр­­лайтын оқу орын­дары жұ­мыс істеп ке­­ле­ді, алайда универ­си­тет­тер көп бол­­ға­ны­­мен, Қыздар университеті жалғыз!
Қыздар университетінің даралығы, ерек­­ше­лігі де – тек қана қыз балаларға тә­лім-тәр­бие беруінде. Жаны нәзік, болмысы қай­­сар қыз баласын бұл оқу орны шыңдап, бі­лімін же­­тілдіріп, біліктілігін нығайтып қана қой­май, шаңырақтың шырақшысына ай­нал­ды­рып, отбасының ұйытқысы болуға бау­лып ке­леді. Еліміздің қайсар батыры Б.Мо­­мыш­ұлы­ның «Ұстаздық – ұлы құрмет. Се­бебі ұр­пақ­тарды ұстаз тәрбиелейді. Бо­ла­шақтың бас­шысын да, данасын да, ға­лы­мын да, ең­бекқор егіншісін де, кеншісін де ұстаз өсі­реді... Өмірге ұрпақ бер­ген ана­лар­ды қандай ар­дақтасақ, сол ұр­пақты тәр­бие­лейтін ұс­таз­дар­ды да сондай ар­дақ­­тауға мін­деттіміз» де­ген пікірі ұстаздардың мәр­тебесіне көңіл бө­лу­ге назар аудартса, екін­ші жағынан ұс­­таз­дарға да үлкен мін­дет­­тің жүк­телгенін ес­ке салады.
Уақыт өтіп, заман талабы күшейіп, ха­лық­­ара­лық білім беру стандарттары ны­ға­йып жат­қан тұста, Қыздар университетінің де бі­лім беру үрдісі толысып, жаңарып отыр. Қа­зақ­стан Республикасы білім сапа­сын қам­сыз­дандыру агенттігі жүргізген бас рей­тинг бо­йынша еліміздегі 60 жетекші пе­да­го­ги­калық жо­ғары оқу орындарының ішінде әрі көш­бас­шы­лар қатарында. Бұл жетістік осы оқу орнында қызмет атқаратын білікті оқы­ту­шы-про­фессорлар құрамының адал ең­бе­гінің ар­қа­сында бағаланып отыр. Ха­лық­аралық білім бе­ру жүйесіндегі стан­дарт­тарға сай үш деңгейлі білім беру бо­йын­ша және Бо­лон үде­рі­сіне сай оқу бағ­дар­ламаларын қол­ға алу­да. Студенттер ха­­­­лықаралық, рес­пу­бликалық ғы­лы­ми кон­­­ференцияларда, пән­дік олимпиада­лар­­да білім сынақтарына тү­сіп, бәйгенің жүл­де­­­сін қанжығаларына бай­лап отыр­ған­дығы да осындай жаңа оқу бағ­дарла­ма­ла­рын ен­­­гі­зудің арқасында деп айтуға әбден бо­ла­­ды.
Бұл қарашаңырақ сапалы білім беру жо­лын­да елде қабылданып жатқан ре­фор­ма­ларға сай әлем мемлекеттеріндегі білім бе­ру технологияларын да пайдалана оты­рып, үздік университеттермен тәжірибе ал­ма­са білікті маман дайындауға күш са­лып ке­леді. Со­ны­мен қатар Әбу Насыр әл-Фа­ра­бидің «Тәр­бие­сіз берілген білім  адам­затқа зия­нын тигізуі мүмкін» деген пі­кірі – Қыздар уни­вер­ситетінің қағидасының бі­рі. Ұрпақ тәр­бие­лейтін қыз балаларының бо­йына білім тәр­биемен қатар берілуі ке­рек. Оқу үрдісінде сел­қостық танытып, оқу бағ­­дарламасынан өзге бағыттарда әрбір қыз­­дың бойындағы қа­сиеттерді ашпау – бо­­лашақта әр үйдің ба­ла­сына жасалатын қия­­­нат. Жалқау мұғалім, із­денбейтін ұстаз ел көшіне ілесе де, ілестіре де алмасы анық. Се­бебі Қыздар уни­вер­си­тетінің ару­ла­ры рес­публиканың түкпір-түк­пі­рі­не, ауыл­дық ай­мақтарға барып мұғалім бол­­мақ. Олар қай жерде қызмет етсе де ке­ле­­шек­тің қамы үшін еңбек етеді. Қа­зақ­стан­ның бола­ша­ғы жар­қын болу үшін білімді ма­ман дайын­дау – басты парыз.
Көп тіл білу – көпті танудың бірден-бір құ­­ра­лындай. Бір тіл білсең, сол тілде сөй­лей­­тін тұ­тас бір елді танисың деген. Жан-жақ­­ты­лықты оятып, ел тануға, жер тануға ат­салысып отыр­­ған Қыздар уни­вер­си­те­тінде ағылшын, қы­­тай, парсы, түрік тіл­де­рін оқыту негізінде ар­найы орталықтар құ­рылған. Қоғамдағы өзекті мәселелерге өз ой-пікірлерін қосып, түр­лі ақпаратты тал­дау­ды, сараптауды, ше­шім шығаруды да­ры­татын Студенттер альян­сы­мен қатар «Па­ра­сатты НЛО» пікір-сайыс клу­бы жұ­мыс іс­тейді. Әр шаңырақтың «қа­ра­до­ма­ла­ғы­ның» өсіп-жетілуіне, тұлға болып қа­­лып­та­суы­на қозғаушы болатын «Ізгілік», «Жан жы­­луы» еріктілер клубтары болашақ пси­­хо­лог­тердің өздеріне түйінді мәсе­ле­лер­дің ше­ші­мін табуды үйретуді қолға алған. Қа­зақы қал­жыңмен, әзіл-оспақпен түр­лі мә­се­­лелерді қоз­ғауға негіз болатын «Тек қана қыз­дар» кө­ңілді тапқырлар клу­бы, са­ла­уат­ты өмір салтын қа­лыптастыруда «Шах­мат», «То­ғыз­құмалақ» клуб­тары нә­ти­желі жұмыс ат­­қаруда. Бұл ор­та­дан ақын да, әнші де, би­ші де талаптарын шың­дай­ды. Оған «То­ми­рис» би ансамблінің, «Ай­гүл» вокалды-ас­пап­тар ан­самблі, «Ұлар» фоль­клорлық-эт­но­гра­фия­лық ансамблі, «Өнер жастан» опера студиясы, «Жан са­райы» драма театрының, «Жас ақын­дар» клу­бының, «Ы.Алтынсариншылар» ор­да­­сы­ның жемісті жұмыстары куә.
Студенттер жоғарыда аталған түрлі са­ла­лар­дың қайсысында қабілеттерін шың­даса да, ең бастысы, олар – болашақ жар, ке­лін, ана, отбасының ұйытқысы. Дарын мен бе­йім­ді шыңдау – бір бөлек, ал әрбір қыз­­дың бо­йына ибалылықты, ина­бат­ты­лықты сіңіріп, та­залықты қа­лып­тас­ты­рып, жалпы дәстүрге сай қасиеттерді да­рыту – үлкен мектеп. Жалпы, адам­гершілік, иман­ды­лық, парасаттылық, ел­жандылық тәр­бие­сін берумен қатар, зия­лы­лық, іс­керлік, өнер­ді дәріптеушілік қа­сиет­терді сту­дент­теріміздің бойынан тауып, да­мыту – па­рыз. Қоғамдық ортада азаматтық ұс­та­ны­мы бар, же­ке өмірінде отбасылық эт­ноәлеуметтік рөл­дерді алған білімімен ұш­тас­тыра білетін ұлт­жанды, парасатты, шы­на­йы қазақ аруы­ның бейнесін қа­лыптастыру мақ­сатында «Қазақ аруы» ар­на­йы курсы жүр­гізіліп, бі­лім мен тәрбиені ұш­тастыру не­гіз­ге алынған. Ұлттық дәстүр мен төл дү­ние­та­ным аясында тәр­биелеу үшін «Қыз Жібек», «Ке­­лін болу әде­бі», «Бұ­рымды қыздар» клуб­­та­ры ашы­лып, уни­вер­ситетте жа­һан­дану үде­рі­сінде ұлт­тық мүддені жоғары қоя оты­рып, салт-дәстүрді бағалайтын, эт­но­мә­дениетті, мі­нез-құлқы мен санасы ұлттық діл­мен ұш­тас­­қан, кәсіп­тік-педагогикалық имид­жі қа­­лып­тасқан зия­лы қыздарды тұл­ға­­лан­ды­руға ба­ғытталған.
М.Әуезовтің «Тәңір жазса, бұл инсти­тут қа­зіргі және болашақтағы қазақ қыз­да­­ры­ның шам­шырағына айналады. Осы шам­­шы­рақ­тың жарық сәулесі ешқашан сөн­­бе­сін» деген ақ батасы Қыздар уни­вер­ситетінің осы уа­қыт­қа дейінгі ат­қа­рып ке­ле жатқан жұ­мыста­ры­ның басты бағ­да­ры болды. Қа­сиет­ті қара ша­ңырақтың А.Ос­ман, О.Асан­ға­­зы, Ә.Бө­пе­жа­нова, Ұ.Ай­на­құлова, Д.Хам­­зина, Т.Асар се­кілді тү­­лектері Қыздар уни­верситетінің бет-бей­­­не­сі ретінде елге та­нымал болса, рес­­пу­бли­каның түкпір-түкпіріндегі оқу орын­да­­рын­да қаншама түлек дәріс беруде. Тү­­лек мұғалімдердің же­місті еңбегі  – Қыз­дар уни­верситетінің же­тіс­тігі. Қараша­ңы­рақтың рес­пу­бли­камыздағы жоғары оқу орын­да­рынан, әсіресе педагогикалық бағытта ма­ман­дандыратын білім ордала­ры­нан басты өз­гешелігі – қыз балаларға бо­лашақтың негізін бе­сік тербетуден бастап мектеп қабыр­ғасында дәріс берумен қа­лай­тын негізгі күш ретінде басымдық та­ны­татындығы.
«Қымбат-ау қыздың ар-мұңы,
Қиын-ау, қиын, тым қиын.
Не болар екен тағдыры,
Үйіріліп соқса бір құйын?!»

– ақиық ақын Мұқағалидың нәзік жыр жолдары Қыз­­дар университетінің табалдырығын аттаған әрбір қыздың тағдырына деген үл­кен жауапкер­ші­лікті әрдайым меңзеп тұ­ра­ды. Қыздар уни­вер­ситетінің ұжымы қара­көз қыздарымыздың әр­қайсысын өмірдің құ­йыны адастырмас үшін, тағдырына сы­зат түспес үшін, ғұмыр жо­­лы даңғыл болуы үшін еңбек етуде. 70 жыл бойы жұмсалып жат­қан күш пен беріліп жат­қан білімнің нәтижесін әрбір түлек өз ша­ң­ы­­рағынан бас­тап киелі мектепте де көр­се­ту­де.
Қыз – ұлттың келбеті. «Қызға қырық үй­ден тыйым» деген ата-бабамыз қыз ба­ласының жөн-жосығын білетін, ары мен намысын қорғай алатындай адам болуына үлкен мән беріп келген. Ұрпақты тәр­бие­лей­тін де, қоғамды қалыптастыратын да ана­лар. Ұлағатты ұлттың жүрегі бола­тын­дай ардақты ана үшін үлкен көрегендік ке­рек. Ұлт діңгегінің беріктігі ұлттық тәрбиеде жат­қандығын түсінген әр адам өз қызына өнегелі тәрбие берсе, дұрыс жол сілтесе – көргенді қыз, салиқалы ана, қоғамның тірегі болары анық.

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста