Педагогикалық технология танылып келеді

Педагогикалық технология танылып келеді

Педагогикалық әдебиеттерде қандай да педагогикалық технологиялар сипатын айқындаушы көптеген термин ұшырасады. Мысалы, оқу-үйрену, тәрбиелеу, оқыту, білімдендіру және дәстүрлі технологиялар. Сондай-ақ бұл қатарға бағдарланған және проблемалы оқу технологиялары мен авторлық технология және т.б. кіргізуге болады.
Алғашқыда педагогтер «педагогикалық тех­­нология», оқу-оқыту және тәрбиелеу тех­нологиясы ұғымдарының өзіндік мән-ма­ғыналарына назар аудармай келді. Ал бүгінде педагогикалық технология оқу мен тәр­бие аймағындағы педагогикалық мін­дет­­тердің шешілуіне байланысты орын­да­латын педагог іс-әрекеттерінің бірізді жү­йе­сі ретінде танылуда. Осыдан педа­­го­гикалық технология мәні оқу және тәр­бие технологиясы ұғымдары мән­де­рі­мен салыстырғанда терең әрі ауқымды. Пе­дагогикалық технология – кешенді, бі­рі­гімді процесс. Ол өз құрамына адам­дар­ды, идеяларды, құрал-жабдықтарды, со­нымен бірге жоспарлау, қамсыздандыру, ба­ғ­алау және білім меңгерудің барша қыр­ла­ры жөніндегі проблемалар шешімін бас­қа­руды қамтиды. Ал оқудың педагогикалық тех­нологияларына өзінше сипаттама беруге болады. Оқудың дәстүрлі (қайта жасау-репродуктивті) технологиясы білім, еп­тілік және дағдыларды ұсынуға ба­ғыт­тал­ған. Ол өтіліп жатқан материалдың иге­рі­луін, қайта жасау деңгейіндегі білім са­па­сының бағалануын қамтамасыз етеді. Бұл – технологияның ежелгі түрі. Ол бүгінгі таң­да да кең таралған, әсіресе орта мек­теп­терде. Оның мәні – жаңаны игерту, бе­кіту, қадағалау, бағалау сұлбасы бойынша оқу процесін жүргізу. Технология негізіне та­бысты өмір тіршілігін қамтамасыз ете­тін­дей білім ауқымын анықтауға мүмкіндік бе­ретін және оны оқушыға жеткізу жолын кө­рсететін білімдік бағыт-бағдарлама (па­ра­дигма) алынады. Осыған орай оқу-оқы­ту­дың басты әдістері ретінде: көрнекілік жә­не онымен бірге жүретін түсіндіру, оқу­шының жетекші іс-әрекеттері, басты талап жә­не тиімділіктің негізгі көрсеткішіне иге­ріл­генді қалдықсыз қайталап жаңғырту еп­тілігі алынады. Мұғалім қызметтері тү­сін­діру, әрекеттерді көрсету, оқушылардың орын­дағандарын бағалау және рет­теу,түзету екендігі белгілі. Дәстүрлі оқу жү­йе­сін жаңалау бағыты (модернизация) оқу­шы іс-әрекетінің белсенділігін көрсету жә­не жеделдестіру технологиясы – мұғалім мен оқушы арасындағы қатынастарды адамиластыру мен демократияландыру негізінде жасалған технология. Ал модуль­дік оқу дәстүрлі білім игеру жүйесімен бай­ла­ныста пайдаланылуы мүмкін. Модульдер оқу жүйесінің қалаған ұйымдастырылу фор­масында орын тауып, оның сапасын жақ­сартуға және тиімділігін арттыруға қол­данылуы ықтимал. Шоғырластырылған оқу технологиясы педагогикада ежелден та­нымал пәнге шомдыру әдісіне негіз­делген. Бұл – технология жақтастарының пі­кірі, оқудың дәстүрлі сынып-сабақтық жүйесінде бағдарламалар мен оқулықтарға сәйкес берілетін оқу мазмұны бөлім, тақы­рып, параграфтарға бөлшектеніп, өз ал­ды­на шартты дербестенген ауқымда ұсы­ны­лады. Осыдан оқушылардың жеке пән­дерден алатын білім, ептілік, дағ­ды­лары жай қалыптасады.

Б.М.Назарбекова Талдықорған қаласы

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста