Жастар мәселесімен айналысатын қоғамдық ұйымдарды бір агенттікке біріктіру тиімді бола ма?
Күні кеше Мәжіліс депутаты Алдан Смайыл мырза Қазақ еліне жастар саясатымен айналысатын бір агенттіктің керектігін баса айтты. Бұл жөнінде ол: «Елімізде жастар саясатымен айналысатын бір мемлекеттік агенттік болуы тиіс. Рас, қазірде елде қоғамдық жастар қозғалысы, жастар бірлестіктері, жастар партиялары баршылық. Бірақ солардың денін бақылап, қадағалап отыратын бір мемлекеттік орган болмағандықтан ол қоғамдық ұйымдар өздерінің істеп отырған шаруалары жөнінде есеп беруге келгенде өте шорқақ. Демек, олардың істерінің нәтижесін көру үшін сол ұйымдарды бақылап, басқарып отыратын агенттік болуы тиіс» деді. Жалпы, Мәжіліс депутатының бұл бастамасын қолдаушылар тарабының пікірі «егер жастар саясатымен айналысатын агенттік құрылса жастардың арасындағы көптеген мәселелерді шешу де сол агенттіктің міндетіне жүктеліп, жастар мәселесінде бірқатар проблемаларды шешу жеңілдер еді» дегенге саяды. Сөйтіп, елде жастар мәселесімен айналысатын қоғамдық ұйымдарды бір агенттікке біріктіру тиімді бола ма? Біз сауалды арнайы мамандардың талқысына салдық.
Марал ТӨРТЕНОВА, саясаттану ғылымының кандидаты:
иә
– Өз басым, мұндай ұсынысты қолдаймын. Жастар мәселесімен айналысатын мемлекеттік агенттіктің болуы – қазіргі заманның талабына сай көтеріліп отырған дүние. Егер біз белгілі бір атауын беріп, жастар саясаты жөніндегі агенттік құратын болсақ, ол агенттікке арнайы бағыт-бағдар жүктеп отырсақ, бұл тиімді болмақ. Бұл агенттікті құру арқылы жастар арасындағы жұмыссыздық, жастардың баспана мәселесін, ауыл жастарының қоғамдық белсенділігін арттыруға болады. Нақ қазірде жастардың оқу-білім алуына, саяси сауатты болуына елде толыққанды жағдай жасаулы тиіс. Елімізде қазірде жастар саясатына көп қаржы бөлініп жатыр.
Бірақ сол қаржының діттеген жеріне жетіп, көздеген мақсаттарға жұмсалып жатқанын терең зерттеу кемшін. Егер бұл саладағы өзекті мәселе мынау деп мамандар ашып көрсетсе, қаржы сол салаға тартылған болар еді. Өкінішке қарай, бізде осылайша мәселенің ғылыми негізін іздеу жоқ. Мысалы, жастар саясатын сауатты жолға қойып отырған ел – Германия. Ол елде қазір жастар арасындағы жұмыссыздық мәселесі толыққанды шешіліп отыр. Мен өз басым бұл елде болдым, біраз білім алдым. Сондағы түйгенім, Германияның жастар ісімен айналысатын мемлекеттік альянстары, агенттіктері жастарды еңбекке мектеп кезінен бастап тәрбиелейді. Біздегі тәрізді «Жас ұлан», «Жас қыран» ұйымдары мектеп ішінде оларда да бар. Міне, Германияда сол ұйымдар шамасы келгенше мектепте оқып жүрген баланы нарыққа бейім етіп тәрбиелеуге үйреткен. Оларда еңбекке тәрбиелеу кішкентай кезінен басталады. Ал біз жұмыс туралы диплом алған соң барып, бір-ақ ойланамыз ғой. Міне, жастар арасындағы жұмыссыздықты шешу барысында саладағы осы олқылықтар ескерілмей жатыр. Қаншама жақсы бастамаларымыз бар, жақсы дәстүрлеріміз бар. Осының бәрін ескерсек, нәтижелі жұмыс атқаруға әбден болады. Жалпы, елдегі жастардың мәселесімен айналысатын қоғамдық ұйымдардың басын бір арнаға тоғыстырып, оларға бағыт-бағдар беріп отыратын бір агенттік керек. Сонда ғана мәселені шешуде ғылыми негіз болады. Бір ғана мысал, еліміздің «Жастар саясатына қатысты» Заңын бізде бір ғана министрлік жазып шығады. Ал жоғарыда мен мысал етіп отырған Германияда жастар саясатына қатысты заң жекелеген жастар институтының, жастар кеңесінің, жастар ұйымдарының бірігуімен жазылады. Міне, осылайша арнайы мамандармен кеңесіп отырған заңның кем-кетік тұсы да аз болады. Ендеше, осындай жайттарды ескерсек, бізге мемлекеттік агенттік керек. Ол агенттік елдегі барлық жастар қозғалысын бақылауда ұстауы қажет. Жастар мемлекеттің белгілі бір деңгейдегі қозғаушы күші, қуаты болғандықтан, бізге осындай жүйе керек.
Санжар БОҚАЕВ, Алматы қалалық жастар саясаты басқармасының бастығы:
жоқ
– Жоқ, мен мұнымен келіспеймін. Меніңше, мұндай агенттік құрудың қажеті жоқ. Біздің елімізде жастар саясатымен айналысатын көптеген ұйымдар бар. ҚР Президентінің жанындағы Жастар саясаты жөніндегі кеңес бар. Білім және ғылым министрлігінің құрамында Жастар ісі жөніндегі комитет құрылды. Аймақтарда жастар ісі жөніндегі басқармалар жұмыс істейді. Бір ғана Алматы қаласы бойынша жастармен жұмыс істейтін 200-ге тарта мемлекеттік емес ұйымдар бар. Сол ұйымдардың бірі жастардың әлеуметтік мәселесін шешумен айналысса, енді бірі жастардың спорттық мәселелерін қамтиды. Сол тәрізді Қазақстан жастарының баспана мәселесімен, оқу-білім жайымен айналысатын да жекелеген ұйымдар бар.
Ал енді келіп осының барлығын бір агенттікке тоғыстыру аса қажет емес. Мысалы, мен елдегі жастар қозғалысының нақты аудиториясын, бағытын, мақсатын білетін мамандардың бірімін. Олармен жиі бас қосамын. Осыған орай айтарым, елдегі жастардың басын бір агенттікке біріктіру концепциясы аса нәтиже бере қоймайды. Жастарды бір агенттікке біріктіріп алып, бүкіл қазақстандық жастардың мәселесін шешеміз деу тиімсіз. Жастарды, жалпы, мемлекеттік саясаттан бөліп алып оқшаулаудың қажеті жоқ. Жастарға оқу-білім, баспана, жұмыс орны қажет екен, онымен мемлекет айналысуы керек. Бұл жерде жастарға белгілі бір агенттік құрып беріп, «енді мәселелеріңмен сол агенттік айналысады» деген ой болмауы керек. Негізінде, әлемдік тәжірибеде жастар саясатын жүзеге асыруда еркін модельге басымдық береді. Мәселен, еуропалық үлгіде англо-саксондық жастар ұйымдарының жұмыстарына үкіметтің жүйелі түрде қатыспай, жастарды қыспаққа алмай, оларға толықтай еркіндік беру негізінде жасалған. Ал бізге тиімдісі – Елбасының өзі көрсетіп бергендей төрт базалық элемент. Ол дегеніңіз – кәсіби жақсы білім, жақсы жалақы төленетін тұрақты жұмыс, отбасы құруға арналған жеке үйі, салауатты өмір салтын жүргізуге арналған мүмкіндіктің болуы – жастар мәселесін шешу қадамдарының бірі. Сондықтан мұндай қадамдарды шешуді мемлекеттік агенттік құрып, жастар саясатын сол агенттікке бағынышты етпей-ақ, еркін формада дамыту тиімді. Ол үшін елдегі жастар қозғалысы, жастардың ұйымдары, бірлестіктері жауапкершілікті сезініп, еркін түрде жұмыс істеулері қажет.
Нұрғиса ЕЛЕУБЕКОВ (фото)
Бейтарап пікір
Елнұр БЕЙСЕНБАЕВ, саясаттанушы:
– Меніңше, қарақұрым агенттіктерді құра беруден мәселе шешілмейді. Рас, жастардың әлеуметтік мәселелерін шешу үшін агенттік құрып, елдегі жастардың қоғамдық ұйымдарын сол агенттіктің аясына бірлестіру – қолдан келетін дүние. Бірақ бұл тағы да сол науқаншылдыққа жетелейтін, «қызылды-жасылды» ұраншылдыққа бастайтын бастама тәрізді. Жалпы, біз нақты бір мәселелерді нәтижелі етеміз десек, науқаншылдықтан ада болғанымыз абзал.
Жастар мәселесі, олардың елеулі проблемалары бір ғана агенттік аясында шешілмейді.
Ендеше, біз жастардың қоғамдық ұйымдарының, бірлестіктерінің жұмысын нәтижелі еткіміз келсе, алдымен жастар саясатына қатысты мықты да, мығым, сауатты заң қабылдауымыз керек.
Одан кейін елдегі әрбір ұйым бір бірлестік болып, сол заң аясында жұмыс істеуі тиіс. Сонда ғана реттілік, тәртіп орнайды.