Жеткіншектерді тарихтың уызына жарыту қалтарыста қалып бара жатқан жоқ па?

Мансұр ХАМИТ (фото)

Екі ай жазда тынығып, қала берді, өңір аралап, ауылдағы ағайынның жағдайына қаныға келген халық қалаулылары үшінші сессияда, кеше алғаш рет бас қосты. Спикер Нұрлан Нығматулин жетекшілік еткен жиында мәжілісмендер Үкіметтен келіп түскен бірқатар құжатты комитеттер арасында бөліп алысты. Жиында әдеттегідей депутаттық сауалдар да жолданды. Соның бірегейі патриоттық мәселесі болатын. Парламентшілер патриоттықты партадан бастау керектігін алға тартып, тағына жаңа отырған білім министріне мектеп туризмін қалыптастыру туралы өтініш тастады.
Біраз үзілістен кейінгі Парламенттегі басқосуда бірінші болып патриотизм мәселесінің көтерілуі де кездейсоқтық емес. Бұған былтырғы жылы Елбасы айқындаған «Қазақстан-2050» стратегиясындағы пәрмендер, сосын сол Жолдауға сүйенген Мем­лекеттік хатшы Марат Тәжин ұлттың тарихи санасын қалыптастыру туралы толғады. Хатшы баяндамасынан кейін тарихшылар арасында толқын туды, түгел қопарып, тыңнан сүрен салмаса да, таптаурын көзқарастан арылтудың тәп-тәуір қозғалыстары айқындалған. Күні кеше Білім күніндегі жүздесуінде де өскелең алдында патриоттық туралы пайымдарын Мемлекет басшысы Нұрсұлтан Әбішұлы да біршама тарқатып тастағаны бар. Десе де, ұлт бойындағы тарихи сананы серпілтуге қатысты атқарылуы тиіс мәселе аз емес. Сондықтан да бірқатар әріптестерінің атынан сөз алған депутат Алдан Смайыл «өрендерде тарихи сана қай кезден бастап қалыптасуы керек?», «тарихты құрметтеу сезімі бүгінгі балдырғанда бар ма?», «жоқ болса не істеу қажет?» деген сауалдарға Үкіметтің, оның ішін­де су жаңа министрдің назарын аудартпаққа үміттеніпті.
«Тарихқа оралу – жеңістер мен жеңілістерге, қателік пен даналыққа, өкініштер мен қуаныштарға оралу үрдісі қауырт жүріп атыр. Ал осы қарбаласта, біздіңше, аса өзекті мәселе – жеткіншектерді тарихтың уызына жарыту мәселесі еді, ал бұл қалтарыста қалып барады. Сондықтан да біз бұдан былай мектеп туризмін қалыптастыруға тиіспіз. Өйткені туған халқының тарихи ескерткіштерін әр бала өз көзімен көруі керек», – дейді Алдан Смайыл. Оның пайымынша, ұлт тарихына жеткіншектің құштар­лығын оятудың бірден-бір жолы мектеп туризмін қалып­тастырумен тығыз байланысты.
Шындығында да, байтақ Қазақ дала­сын­дағы өркениеттің ұлы жұрнақтары болып сақталып қалған, ұлт мақтанышына айнал­ған жәдігерлер қаншама?! Ондай тарихи жерлермен жет­кін­шектер қаншалықты сусындап өсіп жатыр деген мәселенің өзек­ті екенін де жоққа шығара алмасымыз анық қой. Айталық, Ұлытаудың ұлан өңіріндегі Алаша хан, Жошы хан, Домбауыл кесенелерін, Жетісу мен Ертістің, Көкше мен Сырдың оқушылары түгіл, сол Арқа өңіріндегі шәкірт­тер­дің өздері көрді ме екен? Түркістанға, ондағы Ясауи маза­рына балаларды ертіп апарып, ұлтқа етене дүниелермен оқу­шы­ны табыстырып жат­қандар бар ма? Маңғыстаудың баға жетпес тарихи жерлерін өңі түгіл, түсінде көрме­гендер көп секілді. Қазақ халқының жоң­ғар­ға қарсы тарихи ұрысы болған Орбұлақ шайқасы өткен орынды сол өңірдегі өрен қан­шалықты сезініп жүр? Мектеп аясын­да-ақ Орбұлақтың өнеге­сі­не қанығып шық­қан­дар болса игі еді ғой. Бірақ депутат айт­пақшы, қазіргі кемшін дүниенің бірі осы.
«Сонау 90-жылдары ұлт­тық сана туралы әпіл-тәпіл айта бас­таған шағымызда  Цели­ноград қаласында өзіміз арпа­лы­сып жүріп ашқан бастауыш сынып­тардың балдырғандарын қазақ деген ұлы ұлт екенін, оның ұлы тарихы бар екенін көрсін деп Түркістанға жібергенбіз. Сол өңірлер­дегі тарихи-археология­лық ғажайыптарды көрген, емін-еркін аралап әңгімесіне қан­­ған жасөспірімдер басқа сезім­мен орал­ды. Өздерінің қа­зақ халқының пер­зенттері екен­ді­­гіне мақтана оралды. Біз қазіргі балаларды осындай патриоттық құлшы­ныстардан тыс қалдырып жүрміз. Ұлытау, Қарқаралы, Же­тісу, Маңғыстау өңірлерінде бол­ған кездесулерімізде осын­дай ойға шомдық. Талай тарихи жау­һар­­лар құлазып, жетімсіреп тұр. Олар қазақ­тың бүгінгі ұрпағымен табыспай жатыр», – деп күйінеді Алдан Зейноллаұлы. Сон­дықтан да халық қалаулы­лары Білім жә­не ғылым министр­лігінен мектеп туризмін қалып­тас­тыру жөнінде арнайы бағ­дар­лама жасауды сұрайды. «Облыстар, қалалар мен аудан әкімдіктері оқу озаттарын жаз айларында еліміздің тарихи жерлеріне сапарға жіберуді мақсат етсе, мүмкіндіктері де жеткілікті емес пе? Егер осылай жасасақ, уақыт өте келе мектеп туризмі республика­лық, жалпы, туризмнің сүбелі саласына айна­лар еді. Қолға алынбай келе жат­қан, шын мәнінде елдік маңызы бар осы шараны мектеп туризмін қалыптастыруға ықпал етуіңізді сұраймыз», – деген сауалға депутаттар тобы қолда­рын қойған.
Мәжіліс бюджетті бей-қам қарамайды
Төменгі палата өндіріске алған маңыз­ды құжаттардың қатарында «2014-2016 жыл­дарға арналған республикалық бюд­жет туралы» заң жобасы да бар болатын. Өткен­де ғана Үкі­мет түзген басты үш жыл­дық қар­жы құжатына Мәжіліс 23 қазан­ға дейін қорытынды шы­ғар­мақшы. Сөйтіп, ай­дан астам уақыт бюджеттің «астан-кес­теңін» шығара қарауға бекінген депутат­тар­ға төраға Нығматулин де салмақтылық пен салиқалы­лық тілеп, қалаулылардың қа­перін­де болуы тиіс позицияны да еске сал­ды. «Мұнда басты мәселе – бюджет қара­жатының игерілуінде ғана болмауы керек, жұмсалған қазына қаржысының тиім­д­ілігі һәм нәтижесінде нақты көрсет­кіш­терге қол жеткізу аса маңызды. Мәсе­лен, білім сала­сын алар болсақ, біз бұл бағы­тқа бөлінген қыруар қаражаттың иге­рілуіне көңіл бөліп қана қой­май­мыз, нақты нәтижені сұрай­тын боламыз. Айта­лық, бюджет арқасында мектептердегі оқушы орнының тапшылығы қанша­лық­ты төмендеді, үш ауысымды қашан жоямыз деген секілді дүниелерді қатаң сұрайтын боламыз, сол секілді денсаулық сақтауда ме­дициналық қызметтің сапасы қанша­лық­ты жақсараты­ны, тұрғын үй құрылы­сын­да әлеу­меттік баспанаға кезек қан­ша­­лық­ты қысқаратынын қаперде ұстаймыз. Яғни мемлекет қаражаты қайда жұмсалса, сол саладан нақты нәтиже сұралатын бола­ды. Бекітілетін бюджетті қарау барысында Пар­ламентте басқадай еш ұстаным бол­мауы керек», – дейді спикер Н. Нығма­тулин.

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста