Жүкті әйелдер қауіпсіздік белдігін тағуы тиіс пе?
Қазіргі таңда көптеген әйелдер жүкті бола тұра, көлік құралын басқаруды жалғастыра беретін болды. Бұл ретте жүкті келіншектер іштегі «сәбилеріне зиянын тигізуі мүмкін» деген оймен қауіпсіздік белдіктерін тағынбайды. Дегенмен жол апаттары салдарын зерттеген көптеген халықаралық сарапшылар жүкті әйелдердің бәрі қауіпсіздік белдігін тағынған жағдайда нәрестелердің жартысына жуығын қатерден аман алып қалуға болар еді деген тоқтамға келген.
ҚР ІІМ Жол полициясы комитеті халықаралық сарапшылармен кеңесе отырып, жүкті әйелдерге арналған қауіпсіздік белдігін тағыну ережелерін таратты. Сонымен қауіпсіздік белдігі оның төменгі жағы іштің төмен тұсынан (жамбасты ұстап тұратындай), ал жоғарғы жағы сол жақ иықтан кеуденің ортасынан өтуі тиіс екен. Сондай-ақ белдіктің жоғарғы жағы кеуденің үстінен, ал төменгісі кеуденің төменгі жағынан (іштің жоғарғы жағынан) да өтуі мүмкін. Белдіктің тым қатты немесе тым бос тартылмағаны дұрыс. Онымен қоса, жүкті әйелдерге арналған арнайы қауіпсіздік белдіктері де бар. Мұндай құрылғыларға орындыққа арналған жастықша да қоса беріледі. Ол отырған әйелді жоғары көтеріп тұрады, сол арқылы құрсақтың жарақаттануын барынша азайтады. Бұл құрылғылар тежегішті шұғыл басқанда, тіпті ірі апат болған жағдайда жүкті әйелді соққылардан сақтап қалады. Жүкті әйелдерге арналған қауіпсіздік белдіктерінің тағы бір түрі бар. Олар «Maternity seat belt» деп аталады. Олар кәдімгі қауіпсіздік белдіктерінен икемділігімен ерекшеленеді және оның үш емес, төрт бекіткіші бар. Жүкті әйел онымен қысымды сезбейді және болуы мүмкін жарақаттардан анағұрлым сақталады.
Бақыткелді АЙҚЫНБЕКОВ, Астана қалалық ІІД Жол полициясы басқармасының бастығы:
– Қандай адам болмасын, мейлі, ол жүкті болса да, егер көлік жүргізетін болса, міндетті түрде қауіпсіздік белбеуін тағуы тиіс. Тіпті қауіпті сәттер болмаған күннің өзінде, жолда басқа да оқыс оқиғалар кездесуі мүмкін. Тежегіштің оқыс басылуының өзі жүкті әйел өміріне үлкен қауіп туғызады. Бұл ретте негізі жүкті әйелдер дәрігерлермен санасуы тиіс. Жүктіліктің неше айлығына дейін көлік жүргізуге болады, мүмкін, іштегі балаға 8-9 ай толғанда көлік жүргізуге болмайтын шығар. Егер көлік жүргізіп келе жатып аяқ астынан толғақ қысып қалса, не істемек? Сондықтан дәрігер мамандар бұл ретте арнайы бір қорытынды жасап, қыз-келіншектерге үгіт-насихат жұмыстарын жүргізулері керек. Дегенмен қалай десек те, жүкті әйелдерге қауіпсіздік белбеуі зиянын тигізбейді, керісінше, пайдасы зор. Өйткені қауіпсіздік белдігін тақпаса, жылдамдықты өзгертем деп тежегішті басқан кезде, оның іші бәрібір рөлге соғылады. Сол үшін жүкті келіншектер ең бірінші өз денсаулығын ойлауы тиіс. Егер өз қауіпсіздігіне немқұрайды қараса, онда ол өзімен қоса, іштегі баланың да денсаулығына қауіп төндіреді.
Айта кетейік, ҚР ІІМ Жол полициясы комитетінің мәліметінше, өткен жылы елімізде 14 мыңнан астам жол-көлік оқиғасы тіркелген. Осының салдарынан 3 мыңнан аса адам қайтыс болып, 17 500-ге тарта азамат түрлі дене жарақаттарын алған. 2011 жылмен салыстырғанда 2012 жылы жол-көлік апаттары елімізде 18%-ға артқан. Сондай-ақ тіркелген 14 мыңнан астам жол-көлік оқиғаларының 400-ге жуығы көлікті мас күйінде жүргізудің кесірінен болған.