Тозығы жеткен пойыз түбімізге жетіп жүрмей ме?

Тозығы жеткен пойыз түбімізге жетіп жүрмей ме?

Көз тиді ме, тіл өтті ме, кім білген, әйтеуір кейінгі уақытта пойыздардың «сүрінуі» сүреңсіз статистика­ны құрап жүр. Аяқ астынан орын алатын шойын жолдағы апаттардың салдарынан пойыздардың қаңтарылып қалуы жиілеп кетті. Гәбі неде екенін әзірге ешкім ашық айтпайды. Біресе – білеу, біресе – тіреу я доңғалағы сынып, омақаса асып жата­тын жүк пойыздары неге сүрін­шек? Тұсауы түзу кесіл­меген бе? Әлде бұл сала­ның да тұрлауы кетіп  тұрғаны ма?
Жау жоқ жерден жау іздеп, аттан сап, атқа қонғандық емес бұл. Ста­тис­тикаға үңілгенде үндемей қалуға бол­майтынын айтады цифрлар. Мә­се­лен, бір ғана шілдеде төрт бірдей оқи­ға орын алған екен. Дәлірек айт­сақ, Алматыда екі жолаушылар по­йы­зы соқтығысып, 50-ге жуық адам жа­рақат алды. Жамбыл облысында элек­тровоз бен тепловоз соқтығысты. Ал одан бұрын да бірнеше жүк по­йыз­дарының жұлыны үзіле жаздады. Нақ­тырақ айтқанда,  наурызда Се­мей-Шар бағытында жүк әкетіп бара жатқан пойыздың он вагоны рельстен шы­ғып кетті. Зардап шеккендер мен қа­за тапқандар жоқ. Жамбыл об­лы­сында 65 вагоны бар жүк пойызының он төрт вагоны жолдан шығып кетті. 
Мамырда Шығыс Қазақстандағы Бұқтырма-Селезновка стансысының арасында жүк көлігінің жеті вагоны жолдан шығып кеткен. Оның үшеуіне цемент тиелген. Апат салдарынан Защи­та-Зырян теміржолында он сағат­тай қозғалыс тоқтап қалды.
Қызылорда облысында да жүк пойы­зы апатқа ұшырады. Сұйытыл­ған газ бен құбыр тиелген алты бір­дей вагон Диірментөбе стансысының маңында шойылжолдан тайып, ауда­рыл­ған. Абырой болғанда, газға толы цистерналарға зақым келмепті. Дегенмен 300 метрдей рельстің тал­қаны шыққан. Салдарынан жолау­шы­лар пойыздары кестеден 12 сағат­қа кешікті.
Бұл – осындай оқыс оқиғалардың бір парасы ғана. Ал күні кеше тамыз­дың 20-сында Қарағандыда жүк по­йы­­зы­ның 20 вагоны тағы жолдан шы­ғып кетті.  «Шу–Қарағанды–Сұрып­тау» стан­сысы бағытындағы №2947 жүк пойызының 20 вагоны жолдан шы­ғып кетті. Бензин құйылған бір вагон­ның өртенуінен тоғыз жолаушы по­йызы уақытынан кешіктірілді. Қа­ра­­ғанды облысы төтенше жағдай­лар департа­менті­нің мәлім­деуінше, зардап шеккендер болған жоқ. Бас көлік прокуратурасының баспасөз қызметі тарат­қан мәлімет­терге сүйен­сек,  вагон­дардың жолдан шығып кету фактісіне байланысты Қарағанды көлік прокуратурасы ҚР ҚК-нің 4-бөлімі 295-бабымен қыл­мыстық іс қозғағаны және аян.
Қарағанды аймағында, бүтін елде пойыздардың мұндай жағдайға тап болуы ал­ғаш емес. Басқасын айтпағанда, был­тырғы желтоқсанда тағы да  Қарағанды жол бөлімшесінің Астана–Қарағанды учас­кесінің Ақтасты–Шоқай жол бөлігін­дегі 635-шақырымда металлургиялық ши­кізат тиелген №1626 пойыздың 13 жүк ваго­ны жолдан шығып кеткен болатын.   Ва­гон­дардың жолдан шығуына жүк ваго­нының қаптал жақтауының сынуы себеп болған. Бұл жақтауға соны дайындаушы зауыт­тың берген кепілдігі бар. Барлық шығын дайындаушы зауыт пен осы вагон­дарды жөндеумен айналысқан компанияға ұсынылатын болады. Вагондар «ҚазТемір­Транс» АҚ-қа тиесілі, Қазақстанда жасал­ған. Ал деталь Қытайдан әкелінген. Онда жолаушы пойыздарының тоқтап тұруы 1 сағаттан 17 сағат 45 минутқа дейінгі уа­қыт­­ты құрапты.
Көліктің ішіндегі ең көнбісі мен көтерім­ділі­гімен көптің сеніміне енген отарба­лар­ды да осылайша оқыс жайттар айналдырып жүр. Нақты себебі неде екені беймәлім. Бірақ салдары соқырға таяқ ұстатқандай. Отарбаға қажетті қосалқы жұмыстар мен күрделі жөндеу­лерді өзімізде емес, сырт ел арқылы жөндеуі­міздің ақыры жақсылық болсын тек. Жүк пойызының сынған, не істен шық­қан бөлшегі Қытайда немесе Ресей­де жасал­ған. Олардың берген кепіл мер­зі­мі әлі бар деп жүк пойыздары жолдан шыққанда өзімізді-өзіміз жұбату  пойыз­­дардың қауіпсіздігіне кепіл бола алмайды. «Жаман айтпай, жақсы жоқ». Әзірге жүк пойыз­дарының ғана «жолы болмай» келеді. Жолаушы тиеген қалың пойыздар­дың халі нешік? Ол вагондар­дың да сал­дырап-гүрсілдеп, азып тұр­ғаны да шын­дық. Сосын тозығы жеткен олардың жолау­шы та­сы­малында қауіп­сіз­дікті қам­та­масыз етері­не қалайша күмән­дан­байсыз?..
Мейрам ТАУТЕНОВ, ҚР Бас көлік прокуратурасы басқармасының бастығы:
– Теміржол саласындағы жолаушы та­сы­­ма­лымен айналысатын вагондар­дың 60 пайызының тозығы жеткен. «При­городные перевозки» АҚ-тың вагон паркінің орташа тозығы 92 пайыз­ды құрайды. (Бұл – техникалық жағынан келгенде қойы­лар сын. Жолаушы тасымалындағы гигие­на­лық талаптардың сақталмайтын­дығы, жолсеріктердің жүгенсіздігі – өз алдына «жыр-дастан»).

Жұмаділ БАЙҒҰНШЕКОВ, техника ғылымының докторы, профессор:
– Біздің елімізде де пойыздардың тоқтап қалуы, рельстен шығып кетуі тәрізді оқиғалар ара-тұра орын алып қалады. Сондықтан бұл жерде енжарлыққа бой бермеу керек деп есептеймін. Осы бастан теміржол саласындағы қозғалыс қауіпсіздігін қатаң бақылауға алғанымыз жөн. Ол үшін, әрине, локомотивтердің сапасын, теміржол бағдаршамдары­ның әлеуетін, жалпы, осы саладағы сапа менеджментін арттырған абзал.

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста