Мәскеу метросында «Алматы» бекеті ашылды

Мәскеу метросында «Алматы» бекеті ашылды

Осы аптаның басында Мәскеу метросында «Алматы» атты қазақы ою-өрнекпен безендірілген стансының ашылу салтанаты өтті. Қазақстан мен Ресей арасындағы достық, ынтымақтастық және өзара көмек туралы келісімнің 20 жылдығы қарсаңында ашылған бұл стансының «Алматы» атануы екі елдің қарым-қатынасын нығайта түспек.

2010 жылдың 20 қыркүйегінде сол кез­дегі Қазақ­станның Ресейдегі Төтенше жә­не өкілетті елшісі З.Тұрысбеков пен Мәс­кеудің экс-мэрі Ю.Лужков арасында өзара келісім жасалып, Мәскеудегі салынып жатқан метро бекетінің бірін «Алматы» деп атауға уағдаласқан болатын. Артынша Қазақстан тарапының демеушілері стансы ішін қазақы нақышта әрлеу үшін 7-8 млн доллар көлемінде қаржы бөлетінін де айтып еді. Бұл игі шара осымен ғана тоқтап қалмай, Алматы шәрінің әкімдігі мен Мәскеу шаһа­рының мэрі де келіссөздер жүргізіп, Алматы метросының бір стансы­сына «Мәскеу» атын бермекке сөз бай­лас­қан еді. Енді, міне, сол бастаманың айы оңы­нан туып, мәскеулік жолаушылар кү­ніне қазақтың тарихи қаласының атын естіп, Мәскеу үшін шайқаста шейіт болған қазақтың батыр ұлдарын жиі еске алатын болды. Өйткені стансының ашылу салтана­тында сөйлеген сөзінде Мәскеу мэрі Сер­гей Собянин: «Метроның «Алматы» атты стансы­сын ашу арқы­лы біз Мәскеу үшін жанын қиған қаһарман панфиловшы­ларға тағзым етіп отырмыз», – деп атап көрсетті. Сонымен қатар мерекелік шарада арнайы театр­лан­дырылған қойылым ұйымдасты­рылып, Ұлы Отан соғысы кезіндегі әскери киімдерді киген әртістер өнер көрсетіп, 1941 жылғы Мәскеу түбінде қиян-кескі шай­қаста фашистерді жер жастандырған Панфилов дивизиясының ерлігін ел есіне түсірді. Бұл тағзымның өз кезегінде Қазақ­стан тарапына да берері мол. Себебі 1935 жылы ашылған Мәскеу метросы қазір жал­пы қалалық жолаушы тасыма­лы­ның 56 пайызын қамтамасыз етіп отыр, яғни аталмыш метроға орташа есеппен күніне 7 миллионнан 9 миллионға дейін жолаушы мінеді деген сөз. Мұнымен қоса, әр бір жарым минут сайын осы стансыдан бір по­йыз өтіп тұрмақ. Осыншама жиілікте жүйт­китін пойыздардағы жолаушының құла­ғына тәуелсіз елдің жетістігі минут сайын жаңғырып тұрса, Қазақ елі ұлдарының ер­лі­гі насихатталып жатса, одан асқан мерей бар ма?!

Стансының ашылу салтанатында осы жайды Ресейдегі Қазақстан елшісі Ғалым Оразбақов тілге тиек етіп, жаңа стан­сының атауының мәні зор екенін атап өтті. «Бұл мәскеулік жолаушылар үшін тек жайлы жаңа стансы ғана емес, бұл – Қа­зақ­стан мен Ресей, қала берді, қазақтар мен орыстардың арасындағы қатынас­тар­дың белгісі», – деді ол. Мәскеу қалалық заң­намасында аумақ­тық бірліктерге, кө­ше­лерге, метростан­сыларға атау беруді белгілі бір сарап­тамадан өткеннен кейін ғана Мәскеу үкіметі жанындағы уәкілетті орган жүзеге асы­ратыны бел­гілі. Мәскеу метросы стансысына қазақы атау беру идеясы көтерілгенде еліміз тарапы стан­сыға «Қазақ­стан» атауын беру керектігі жө­нінде сөз етіп көрген болатын. Десек те, Мәс­кеу қаласының бас­шылығы бұл атауды қана­ғаттан­дыр­май, «Алматы» атауына тоқтаған. Оған себеп Мәскеу метро стан­сыларының біре­уіне ғана жалпы елдің аты берілген­дігінде болып отыр. 1952 жылы ашыл­ған «Бело­рус­ская» метро стансысы­нан кейін Мәскеу тарапы өзге ел­дің атын метро стансысына бермеген екен. Десек те, Мәс­кеу саяси тұрғыда қарым-қатынас­ты ны­ғайту мақсатында ірі мемлекеттерге қатысы бар кейбір «Алматы» секілді тари­хи атаулардан ат-тонын ала қашқан емес. Олар мүм­кіндігінше мәскеуліктердің тала­бына сәйкестендіріп, метро стансы­сына атау беру кезінде тарихи-географиялық ерек­ше­ліктерге де мән бере отырып жүзеге асырып келеді. Демек, бұл «Алма­ты» ата­уы бізге сол тарихи-географиялық негізі бар, тарих тұр­ғысынан алғанда өміршең бастама еке­нін аңғар­тып отырғандай. Тағы бір айта кететін жайт, осы «Алматы» стан­сысы 1985 жылы Қазақстан астанасы­ның құр­ме­тіне қойыл­ған Алматы көшесінің маңында орна­ласып отыр.

Осы орайда «Алматыметроқұрылыс» АҚ жасап жатқан Алматыдағы «Мәскеу» метро стан­сысының да құрылысы қарқын­ды жүріп жатқанын айта кету қажет. Бұл «Мәскеу» стансысы Абай даңғылы мен Өтеген батыр көшелерінің тоғысқан тұсын­да бой түзе­мек.

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста