Театрға деген махаббат қуыршақтан басталады

Нұрғиса ЕЛЕУБЕКОВ (фото)

Қазақстандағы ең жас театр қайсы? Ол – ең алғаш 2007 жылдың 4 шілдесі күні Аста­на қаласындағы Жас кө­рермендер театрында қуыр­шақ бөлімі болып ашы­лып, 2010 жылдың 29 жел­тоқ­са­нында қала әкімінің қау­­лы­сы бойынша өз алдына отау құрған Астана қуыршақ театры.
Енді ғана айналасындағы дүниені та­нып, әр нәрседен тәлім алып, адам болып қалыптасып келе жатқан жас жет­кін­шек­тер­дің бойында өнерге деген сүйіспеншілікті қалыптастыруда қуыршақ театрының ат­қа­рар рөлі зор. Сондықтан осы міндетті терең сезінген жас ұжым жаңадан қалыптасып келе жатқан елордамен бірге өсіп, сол жол­да көптеген қиындықтарға да мойы­май, күн сайын алға қадам басып келеді. Таяуда Алматыға арнайы гастрольдік са­пар­мен келген Астана қуыршақ театры дирек­торының орынбасары Досымхан Бейсенбаевпен әңгімелескен едік.
– Шыны керек, көпшілік қуыршақ теат­ры десе тек қана қуыршақпен жұмыс жа­сай­ды және тек ертегі ғана қояды деп ой­лайды, – деп бастады әңгімесін жас та бол­са тә­жі­ри­белі театр басшысы. – Ал, шын­дығында, тіп­ті олай емес, қуыршақ театр­­лары жас кө­рермендердің бойына алдымен отбасы, сосын еліне деген сүйіс­пеншіліктің дәнін егіп, пат­риоттық сезімді қалыптастыратын биік деңгейлі қойы­лым­дар сахналайды. Әрбірден соң театрға деген махаббат осы қуыр­шақтан басталады десек те болғандай. Мә­селен, Алматы мек­тептерін аралап көр­сету үшін әйгілі жазушы, драматург Сәкен Жү­нісовтің «Ата­мекен» атты туындысын алып кел­дік.
– Репертуар дегенге келсек, драма театр­­ларына арналып жазылған пье­саны қуыршақ театрында қоя беруге бол­­май­ты­ны анық. Олай болса, қуыр­шақ театрына ар­найы жазатын ав­тор­лар бар ма?
 – Бұл – қазіргі уақытта әрбір қуыршақ теат­рының ең бір жанына батар сұрақ. Себебі балаларға арнап жазатын автор жоқтың қасы. Сол себепті қуыршақ теат­рын­да драматургия ақсап тұр. Еліміздің батыс, солтүстік өңірлеріне Ресейден жы­лы­на неше мәрте қуыршақ театрлары келіп, қойы­лымдар қойып кетеді. Ал қазақ­ша, ұлттық таным-түсінігімізге сай туын­ды­лар тапшы. Біздің қойылым­дарымыздың көбін қолда бар дүниелерден қуыршақ теат­рына икемдеп шығарып жатқан – теат­ры­мыздың көркемдік жетекшісі Құралай Ешмұратова. Мысалы, жоғарыда айтып өткен «Атамекенді» біз Сәкен Жүнісовтің «Ама­най мен Заманай» атты повесінен бала­ларға лайықтап жазып алдық. Шығар­ма қазақтың сонау ХХ ғасыр басындағы қиын-қыстау тағдыры жайлы баяндайды. Сол тұста отаршылдық тепкісін көрген қазақ ауылы атақонысымен қимай қош­та­сып, шекара асып кетеді. Режиссері – ҚР ең­бек сіңірген әртісі, аталған театрдың не­гі­зін қалаушы, көркемдік жетекшісі, жал­пы, қазақ қуыршақ өнерінің анасы деген атқа да әбден лайық Құралай Еш­мұ­ра­то­ва.
Репертуарында он шақты қойылымы бар қуыршақ театрының келесі бір мақ­та­нышпен айта алатын туындысы – «Менің салған суретім». Мақтаныш болатын себебі, ол – ТМД елдері бойынша қуыршақ театр­ларында балет жанрында тұңғыш сах­на­ланған қойылым. Бұл қойылымның ең бас­ты ерекшелігі – қап-қараңғы сахнада тек жарықтарды ойнату, билету арқылы ғана үнсіз қимылдайтындығында. Ал кө­терер жүгі – қазіргі замандағы жастардың әрең үйленіп, тез ажырасатыны, есесіне ара­да баланың жетімдік зардабын тар­татындығы жайлы.
– Біз осы қойылымда табиғат қалай пай­да болды, махаббат қалай оянды, кейін ор­таға әлдебір тылсым күш келіп килігіп, қос ғашықты екі жаққа айырғанын, ортада же­тімсіреп бала қалғанын, әйтсе де со­ңында махаббат жеңіп, отбасының қай­тадан бірге болғанын бейнеледік. Қойы­лым­ның қуыршағын жасаған Шынар Елен­бекова болса, режиссері – жас та болса өз қол­таңбасы анық Айжан Кәрібайқызы. Бұл қойылымға барар жол қалай басталып еді? Астана қаласында балалар арасында сурет салудан сайыс өтеді. Сол жерде бір бүл­дір­шін бұлт болса да үшеу, гүл салса да үшеу, жан-жануарды да үшеу етіп салады. Осы жағдай жас режиссер Айжанның көзіне ерекше басылып, көкейінде қызығушылық туғызады. Білуге деген құштарлық оны балаға жете­леп, ол ақыры әлгіден осының мәнін сұрай­ды ғой. Сонда бала «бірі әкем, бірі шешем, ортасындағы өзім» деп мұңая қалады. Сөйтсе, баланың ата-анасы ажырасып кет­се керек. Сол жағдай баланың жанын же­гідей жеп, кіп-кішкентай ғана сәби жү­ре­гінен жарып шығып, суретке айналған. Қа­рап тұрсаңыз, кішкентай ғана нәрсе сияқ­ты, бірақ үлкен шығармаға, адами проб­лемаға ұйытқы болып отыр.
Қуыршақты балет жанрында билету 1967-68 жылдары Балтық жаға­лауы елдерінде қойылған, одан кейін, міне, араға 50 жылдай салып Астанада жаңадан қанат жайған театр қойып отыр. Әрине, 45 минут бойына сөзсіз, тек қуыршақ бимен бүкіл кө­рер­менді бір деммен ұстау деген айтарлықтай жаңалық!.. Классикалық музыка мен бидің ырғағы көрермен жанын тебіреніске түсіреді. Негізі, қуыршақ театрында көрермендер жас ерекшелігіне қарай бөлінеді: бірінші топ – 3-6 жастағылар, 7-11 жас мектеп оқу­шы­ла­ры, сосын 5 сынып пен 8-9 сынып ара­сын­да­ғылар. 50-ден аса қызметкер жұмыс істей­тін бұл театрдың алғаш жоқ жерден негізін салып, іргетасын қалаған – Тоғжан Асан­­ға­лиева, сон­дай-ақ еліміздегі жалпы қуыршақ театр­ларының анасы десе де жарасатын Құралай Ешмұратова. Ұжымдағы әртіс­тер­дің жасы – 20-21 мен 40-45 жас ара­лығы. Жыл сайын жас түлектердің өз ерік­терімен осы ұжымға келіп, қуыршақ театры­ның әрті­сі болуға деген ынтасы қуантатынын ай­тады Досымхан Бейсенбаев. Әзірге театр­дың зәулім сарайдай жеке ғи­ма­раты, кең сахнасы болмаса да, бет алысы күннен-күнге жақ­са­рып, болашағы ай­қын­далып келе жатыр деуге әбден негіз бар. Зал­ға лық толып, қойылымды тағатсыздана кү­тіп отыр­ған ба­ла­ларды күттіріп қоюды кү­нә санап, біз де әңгі­мемізді түйіндедік.

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста