Халық емшілерінен халыққа тиер пайда бар ма?

Халық емшілерінен халыққа тиер пайда бар ма?

Адам болған соң бас ауырып, балтыр сыздамай тұрмайды. Осындай жан қысылған кезде әркім әрқалай емделеді. Біріміз тәуіп-емшілерге қаралсақ, енді біріміз дәрігерлерге барамыз. Алайда халық арасында емші, бақсы-балгер, құмалақшы, көріпкел дегендерге сенім аз. Осы ретте халық емшілеріне сенуге бола ма, жалпы олардың халық денсаулығына тигізер пайдасы бар ма? Бүгінгі ой-көкпарымыз осы негізде болмақ.

Құмарбек ЖҰҚАЕВ, «Қазақстанның алтын жұлдызды емшісі» медалінің иегері:
Иә

– Халық емшісі деген – ол тылсым күштің ие­сі деген сөз. Алайда қазіргі кезде біздер­ге жұрт­шылықтың сенімі азайды. Себебі кеңес за­манындағы идеология тылсым күшке, аруақтарға сенуге тыйым салды. Осының сал­дарынан халықтың емшілерге деген көз­қа­расы өзгерді. Әлі де сол жүйеден құтыла қой­ған жоқпыз.
Негізі, тәуіптерді медбике деп қарас­ты­руы­мыз керек те, ал емшілерді кәсіби дәрігер де­уіміз керек. Әйтпесе, қазір неше түрлі тәуіп­тер бар ауыл-ауылдарда. Олардың барлығы ха­лық­ты емдейді дегенге сену қиын. Біреулер мұ­ны ақша табу көзіне айналдырып алған. Сон­дық­тан халықтың бізге деген сенімі азая­ды. Қазір дәрігерлеріміз де емшілерді көп қол­дай бермейді. Олар науқасты емдей ал­ма­са да, қолынан келмесе де, өздері реттегісі ке­леді. Мәселен, бүйрегі ауырса, оны кесіп тас­тай салады. Тамағы іссе де, кесуге дайын тұ­рады.
Алла тағала әр нәрсені өз орнымен жаратқан. Оны кесіп, не болмаса орнына бас­қанікін сала салу жақсылыққа әкел­мей­ді. Мұның арты сырқаттың басқа мүше­ле­ріне зақым келтіруі ғажап емес. Мұндай жағ­дайда халық емшілеріне жіберулері ке­рек. Біз оларды энергия ар­қылы дәрі­лік шөптермен емдейміз. Осы тұста дәрі­гер­лер мен емшілер бі­рі­гіп жұмыс істесе, емханалардың іші­­­нен емшілерге арнайы кеңселер ашыл­­са, халық екі жаққа да ке­ліп, ем ал­са, бұдан халқымызға жақсы бо­лар еді. Алайда кейбір дәрігерлер қу құл­қын­ның қамын ойлап, науқасты бізге жі­бер­гі­лері келмейді. Әйтпесе, екеуі­нің де мақсаты — ауруды емдеу. Соны­мен қа­тар билік басында отырған ше­неу­нік­тер­дің де емшілерге деген көз­қарасы басқаша. Осы ретте неге барлық ем­ші­лердің басын қосып, бір орталыққа жи­намасқа? Сонда кімнің шын, кімнің өтірік емші екені білініп қалады. Бізде емшілердің басын қосуға ше­неуніктер құлықты емес. Көпшілігі сен­гісі келмейді. Алаяқ деп ойлайды. Алайда алаяқтар дәрігерлердің ішінде де жетеді. Ем жа­сай­мын деп ақша алып, соңы өкініш­пен аяқталып жатқан оқиғаларды талай көріп жүрміз ғой. Оның үстіне қазір дә­рі­герлер алты-жеті жыл оқып, та­бақ­тай диплом алып шыққанмен де, адамның көңіліне, жанына қонатын сөздерді айта бермейді. Олар тек қана анализді ала­ды да, диагнозды қояды. Тіпті кейде ауруха­на­да жатқан адамдар 24 сағат бойы дәрі­герді көрмеуі мүмкін. Ал сырқат сол екі ор­тада ауруымен арпалысып жа­тады. Одан кейін дәрігерлерге де сенім азаяды. Ал емшілер олай жасамайды. Ең бірінші сыр­қат­ты толық жазылып кетуге иландыру керек. Адам өзіне сенімді бол­са, ол қандай да бір қиын ауру болса да, айығып кетуге негіз бар. Былайша айт­қанда, емшілік психологияны жақсы меңгерген жөн. Кел­ген адамды жылы сөз­бен қарсы алып, жа­зылып кетуге сен­діру керек. Адамның ішкі сезімі емделуге дайын болса, ол түбінде жақсы болады.
Қазір Қазақстандағы емшілердің жал­­пы саны белгісіз. Мен сізге айтайын, оның барлығы мықты емші емес. Емші деген мил­лионнан біреу туылады. Елі­мізде 16 мил­лион халық тұрса, соның көп бол­са он шақтысы ғана – жақсы ем­ші. Ал оның ішінде таза қазақтар төрт-бесеу-ақ. Академиктер, ғалымдар, неше түр­лі жо­­ға­ры білімі бар емшілер ғана кәсіби ем­ші бола алады. Сондықтан да емші­лер­дің жан-жануар майларымен, тибеттік ме­ди­цинамен және басқа да ғылыми-таным­дық жағынан емдейтін іс­терін жоққа шы­ғаруға болмайды.

Әбдуәли МӘМЕДІЛ, психолог:
Жоқ

– Емшілерге сену қиын. Жалпы, емші ал­дына келген адамның психикасын өзіне пай­да­ланып, былайша айтқанда, өзін Құдай жа­сайды. Мен бұл мәселені бала кезден зерттеп ке­лемін. Кезінде небір өзенді теріс айнал­дыр­ған молда, бақсылар туралы көп естідік. Осы­ны зерттеу үшін мен жас­тайымнан бақсы, тә­­уіп­терге көп бардым. Сол арқылы пси­хо­ло­гияны оқып, осы са­лаға келдім. Енді қазір көп нәрсені түсіндім. Айналып келгенде, бұ­лар­дың барлығы – алдау, арбау. Бұған дейін жұрт Кашпи­ровскийге сенді, сол кездері Ақ әу­лие, Сары әулие, Қоңыр әулие дегендер қап­тап кетті. Солардың барлығы қазір қайда? Егер шын мәнінде олар соншалықты күшті болса, неге халықтың барлығын жазып жі­бер­меді? Неге қой үстіне бозторғай жұ­мырт­қа­ла­ған күнді орнатпады? Өйткені бәрі – ал­дау, ақша табу. Өкінішке қарай, әлі күнге де­йін халық арасында соларға сенушілік ба­сым. Тіпті, мына дағдарыс адамның жан дү­ние­сіне зор ықпал етіп, күйзеліске ұшыратып, тығырыққа тіреуде. 
Демек, көпшіліктің психикасы өте әл­сіз. Кез келген адам сырттан мықты нәр­се іздеп тұрады. Рухани көмектесетін, ақыл айтатын, пана болатын образды іздей­ді. Ал осы образды бақсы, балгер, көріп­кел­дер жақсы ойнайды. Сосын адам алда­на­ды. Шын мәнісінде, адам өзіне-өзі ғана кө­мектесе алады.
Мұны қарапайым тұрғыдан түсін­дір­­­­сек, көшеден жас бала жылап кел­се, үйде отырған ата-анасы оған «не бол­ды» деп безек қағады. Ал бала «құлап қал­дым» не­­месе «соғып кетті» деп өзі­нің қай­ғы­сын айтса, әке-шеше, әжелер «сүф-сүф» деп үшк­іріп қояды. Со­ған бала қа­на­ғат­танады. «Менің көз жасымды көрді, ауырған же­рімді си­па­­ды» деп іштей қал­пына келе­ді. Пси­­хо­­ло­­гия­лық ауытқу ке­зінде үл­кен адам­­дар­­да да тура осындай про­цесс жү­­ре­ді. Мысалы, күйеуге шыға алмай жүр­ген қыз іштей күйзеліп жүр­се, оны бал­гер­лер: «Мынадай ақша бер­­­сең, жо­лың­ды ашып бе­ремін, сонда мы­­­на уақытта бағың ашы­лады», – деп адам­­­ды өзіне тартады. Қа­зақта «жақсы сөз – жарым ырыс» деген бар. Қыз әл­гі сөзді естіп, соған қана­ғат­тан­­ған­нан кейін адамдарға деген көз­қа­­расы бас­­­қа­­ша болады. Өмірге деген құл­шы­­ны­сы артады. Бұл жерде емші­лер­дің пай­­­дасы – осы, бірақ зиянды жағы да осы жерде. Өйткені осыдан кейін оның пси­­хикасы емшіге тәуелді болып қа­ла­ды. Демек, эксплуатация жасайды. Сол қыз бір адамды кездестірді дейік, бі­рақ одан кейін онда «менің жолымды аша­тын, мені ба­қыт­ты ететін осы емші ға­на екен» деген ұғым пайда болады. Бүкіл тағдырын, өмі­рін емшімен бай­ла­ныс­ты­рып отырады. Яғни емшінің ақ дегені – алғыс, қара де­ге­ні қарғыс болады. Бұл жеке адам­ның психикасына қол сұ­ғу болып табы­­ла­­ды. Бұдан шығатын амал – ол кәсіби пси­хология. Де­мек, біздегі кәсі­би пси­хо­логияны да­мыту керек. Біз пси­хо­ло­гияның пси­хо­те­рапиялық әдісі – пси­хо­ана­лиз­бен айна­­лысамыз. Бұл әдіс адамның жан дү­­ние­сіндегі өте күрделі психикалық құ­­бы­­­­лыстардың түп-төр­кі­нін зерттеп, оны талдап және адам­дар­дың өзін-өзі та­нуына кө­мектеседі. Бірақ дәл қазіргі жағ­дайда Қа­зақ­стан­да психологиялық қыз­мет көр­­­­сете­тін ма­мандар тапшы. Әсі­ресе, қа­зақ­тілді тә­­­жірибелі психолог­тар жоқтың қасы. Осы­­ның салдарынан көп­­шілік адасып, бақ­­сы-балгерлердің же­тегінде жүр.

Сөз соңы:
Қалай десек те, бүгінгі ой-көкпарға қатысқан аға­­ла­ры­мыз әртүрлі пікірлер айтты. Әрине, халық емшілерінен пайда бар ма, жоқ па – оны таразылау әркімнің өз еркінде. Дегенмен де қазақта «тәуіптің жақсысы – ауруға ауру жа­ма­мағаны» деген сөз бар. Сондықтан да «бірінші бай­лық – денсаулық» демекші, емшіге де, дәрігерге де күніміз түс­песін деп тілейік!

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста