Ислам парақорлық туралы не дейді?

Ресей мемлекеттік думасының депутаты Шәміл Сұлтановтың айтуынша, жемқорлар бір жылда 300 миллиард АҚШ доллары көлемінде пайда тапса, қарапайым азаматтар 37 миллиард көк қағазды біреуге пара беру ретінде жұмсайды екен! Біздің елімізге жемқорлық пен парақорлықтың тигізіп жатқан материалдық зардабын айтпақшы болып ізденіп көргенбіз. Бірақ бізде мұндай мәліметтерді табу қиынның қиыны екен...
«Жемқорлықты болдырмаймыз» деп заң да қабылдадық. Аталмыш заң ая­­сында үкіметтің қаулылары да бар­шы­­лық. Былайша айтқанда, заң­дық не­гіз­ді қатырып тастағанбыз. Бірақ ол бә­ле тыйылар емес, тіпті соңғы кезде өр­шіп бара жатқан сияқты. Сонда мұ­ны тоқтату үшін не істеуіміз керек? Менің­ше, оның бір-ақ жолы бар сияқты: елі­міз­дің болашағы саналатын жас жет­кіншектерді иманды етіп тәрбиелеу. Құ­дай­дан шын қорыққан адам параға жа­қын­дай қоймайды.
Парақорлықтың жазасы
Шариғат парақорлықты қатты айып­тай­ды. Ол үлкен күнәлардың қа­та­­рына жа­тады. Әбу-Һурайра (р.а.) ри­уаят ет­кен хадисте Пайғамбарымыз (с.ғ.с.): «Па­ра­ны алған да, берген де адам­ға жә­не оның заңдарына Алланың лағы­не­ті болсын!» – деген. Ислам ға­лым­да­­ры «оның заңдары» дегенде делдал­дар­­ды түсінуіміз керек деген тоқтамға кел­­ген. Абдолла ибн Омардан жеткен ха­­дис­­те де дәл осындай ой айтылады. Ал­­ла тағала шайтанды лағынеттегенін ес­­кер­­сек, параның өте ауыр күнә екен­ді­гін тереңірек түсінеміз. Ал имам На­уа­­уи­дің жинағында: «Параны алушы да, беруші де тозақ қауымынан», – деп жа­з­ыл­ған.
Бір күні Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) са­­ха­баларының арасында отырғанда: «Ты­­йым салынған нәрседен жеген адам­­ның әр дене мүшесі отқа лайық», – де­ді. Сол уақытта сахабалар Ал­ланың елшісіне (с.ғ.с.): «Тыйым са­лын­ған нерсе дегеніміз не?» – деп сұ­­райды. «Ол – пара», – деді Нәби (с.ғ.с.) (хадисті Омардан ибн Жарир жет­кізген). Ал Амр ибн Ас: «Қай ха­лық­­та талан-тараждық орын алса, олар құрғақшылық пен аштыққа ұшы­рай­ды. Ал парақорлық жайлаған елді үнемі қор­қыныш билейді» деп Пай­ғам­ба­ры­­мыз­дың (с.ғ.с.) айтқанын естідім», – дейді (ха­­­дис­ті имам Ахмад жеткізген). Қа­рап отырсақ, біздің елде дәл осы кө­рі­­ніс орын алып отырған жоқ па?! Жем­­қорлық жайлағандықтан, тұла бо­­йымызды қорқыныш билеп алған. Оның емі тек иманда. Иншалла, сон­да ғана басқалармен терезесі тең жағ­дай­­да сөйлесе аламыз.
Алла тағала Құранда: «Ара­ла­рың­да­ғы малды бұзық жолмен жемеңдер. Сон­­­дай-ақ біле тұра адамдардың ма­лы­­­ның бір бөлігін жеу үшін билерге апар­­­­маң­дар» , – деген («Бақара» сүре­сі» 188-аят). «Малды бұзық (арам) жол­­­м­ен жеу – параның дәл өзі» деп тү­сін­­­­­ді­ре­ді Ислам ғұламалары.
Параны былай қойғанның өзінде сый­лыққа да Ислам аса сақтықпен қа­рау­­ға шақырады. Бухаридың «Сахи­хын­­­да» Әби Хамид әл-Саид (р.а.) Ал­ла ел­шісіне (с.ғ.с.) мы­на­ны жет­кі­зе­ді: Ибн әл-Утайбияға Пай­ғам­ба­ры­мыз (с.ғ.с.) са­лық жинауды тап­сы­рады. Әл­гі кісі ша­р­уаны тындырып ке­ле­ді де: «Мы­наны сізге, ал мынаны ма­ған сый­ға берді», – деп заттарды ұсын­ған­да, ақыр­­заман Пайғамбары (с.ғ.с.) мін­бер­­­ге көтеріліп: «Мынаны сізге, қал­ға­ны ма­ған де­ді. Егер сен қызметте бол­май, әке-ше­шең­­нің үйінде отырсаң, адам­­­дар са­ған осын­дай сый жасар ма еді? Ал­­­ла­ның аты­мен ант етемін, кімде-кім ла­у­а­­­зы­­мын пайдаланып, не нәрсені ала­­тын бол­­­са, қияметте солардың бар­лы­ғын мой­­­нымен көтеріп келеді (тұра­ды)», – де­ді. Пайғамбарымыздың (с.ғ.с.) айт­­­қан­­дары міндетті түрде орын­­­да­­лады. Бұ­­ған еш шүбә жоқ. Сол уа­­қыт­та біздегі жем­­қор­лар алғандарын қа­­­лай кө­те­ріп тұрады екен?
Ал риясыз шын көңілмен жасаған сый­лықтың жөні басқа. Шариғат мұны то­лық­тай қуаттайды. Алла елшісінің (с.ғ.с.) өзі басқаларға сыйлық беруді ерек­­­ше ұнататын.
Жемқорлық жақсылыққа апармайды
Жемқорлықтың аса қатты дендеп ке­­туінен мемлекеттің құрдымға кетуі түк те емес. Тарихтан мысал келтірмей-ақ, мына заманға көз жүгіртейікші. Мұ­сыл­­ман елі болып саналатын Иракты ала­­йық. БҰҰ-ның мәліметтеріне қа­ра­ған­да, 26 миллион халықтың 3/1 ке­дей­­ліктің ең төменгі деңгейінде өмір сү­ру­де. Рас, бұл елде соғыс әрекеттері то­­ластар емес. Дегенмен «парақорлық со­­ғыс шығындарын он орап алады» дей­­ді германиялық Krорhander хабар та­­рату агенттігі. Мысалы, полиция ака­­де­миясында жұмыс істейтін 850 адам­ның бірде-біреуі парасыз қыз­мет­ке алынбаған болып шықты. Ал ден­­сау­­лық сақтау министрлігінен қара базар­ға түскен дәрілер бірнеше есе­лен­ген ба­ға­мен сатылуда. Ирак хал­қы­ның сан­ы аз болуына қарамастан, жем­қор­­лар­­дың айналымдағы ақшасы 150 мил­­лиард АҚШ долларына жеткен! Бір жа­ғы­нан соғыс, екінші жағынан па­ра­қор­­лық жайлаған елдің басынан бақ тай­­ғалы қашан.
Осы жемқорлықтың кесірінен Аф­ри­­­к­а­дағы мұнайға бай Нигерияның хал­­­қы да кедейшіліктен көз ашпай ке­ле­­­ді. Мұндай елдердің тізімін жал­ғас­ты­­­ра беруге болады.
Айтпағымыз, Қазақ елі басқа мем­ле­­кеттер сияқты жемқорлардың құл­қы­­­­ны­­на жұтылмай, болып жатқан оқи­­­ғалардан сабақ алса екен. Пай­ғам­барымыздың (с.ғ.с.) мына­дай сө­зі бар: «Егер адамдар қоғамда жа­ман­дық­­ты көре тұра, оның алдын алмаса, Ал­­­ла тағала оларды күнәһарлармен бір­­­ге жазалайды» (хадисті Әбу Бә­кір­ден (р.а.) имам Ахмад жеткізген). Сон­дық­­тан да адамдарды жамандықтан ты­­­йып, жақсылыққа шақырмай жүре бер­­­сек, Жаратқанның жазасына бір кү­ні тап болмаймыз ба?

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста