Сенім бостандығы – азаматтық қоғам мен құқықтық мемлекет құрудың маңызды шарты

Сенім бостандығы – азаматтық қоғам мен құқықтық мемлекет құрудың маңызды шарты

Кез келген мемлекет үшін қоғамның тыныштығы мен халқының татулығы маңызды. Әсіресе, мемлекет пен дін арасындағы мәселелер ел азаматтарының назарынан тыс қалмайды. Себебі, көпшіліктің күнделікті өмірінде орын ала бастаған діни қағидаттар мен ұстанымдар адамзат санасының өзгеруіне әкеліп соғады.

Әрбір азаматтың қандай дінді ұстанса да өз еркінде екенін біз конституциялық құқығымыздан білеміз. ХІХ ғасырдың соңынан басталған дінді мемлекеттен бөлу процестерінің өзінен діннің қоғамдық санаға тигізетін тікелей әсерін жоққа шығару мүмкін емес. Сондықтан бұл бағытта әрбір мемлекеттің кешенді қалыптастырған саясаты болу қажет. Осы орайда, Қазақстан зайырлы дамуды негізгі бағыт ретінде алды.

ҚР қолданыстағы Конституциясына сәйкес, 22-бап, "Әрбір азамат. Ар-ождан бостандығына құқығы бар". Бірақ бұл нені білдіреді? ҚР конституциясында көксегені еркіндік, ар-ождан. Әдетте, ар-ождан бостандығы азаматтардың кез-келген дінді ұстану немесе атеистік нанымдарды ұстану, конфессияны өзгерту, діни немесе атеистік насихатпен айналысу, діни білім алу құқығын қамтиды. Осылайша, ар-ождан бостандығы - бұл азаматтардың діни сенімдерге құқығы ғана емес, сонымен бірге олардың діни ықпалдан еркін болу құқығы.

 2011 жылғы 11 қазандағы "Діни қызмет және діни бірлестіктер туралы" ҚР Заңының 6-бабы:

 "Әркім Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес діни немесе өзге де нанымдарды ұстануға, оларды таратуға, діни бірлестіктердің қызметіне қатысуға және миссионерлік қызметпен айналысуға құқылы".

 Ар-ождан бостандығы принципі Ұлы француз революциясы дәуірінде пайда болды, ал шіркеуді мемлекеттен бөлу принципі АҚШ-тың Конституциялық құқығында дамыды. Өздері үшін олар орташа тұрғынға түсініксіз, өйткені олар оның өмірінен ажыратылған және дерексіз. Сондықтан " неге?"оның санасында жауапсыз қалуы мүмкін.

 Ар-ождан және діни сенім бостандығы азаматтық қоғам мен құқықтық мемлекет құрудың маңызды шарты болып табылады. Бұл саяси сәнге құрмет емес. Егер ДЭФ елдерінің бәсекеге қабілеттілігінің жаһандық рейтингін қарайтын болсақ, онда тәуелділікті байқауға болады: көшбасшылардың алғашқы ондығын күшті азаматтық қоғамдар мен қабілетті институттар бар елдер алады.

 Қазірдің өзінде бұл факт былай дейді: бұл әлемде табысты болу үшін, керісінше емес, рейтинг көшбасшыларының алғашқы ондығы бағытында қозғалу керек. Архаикалық қоғамда бәсекеге қабілетті экономика құру, елдің орнықты дамуын қамтамасыз ету мүмкін емес. Атап айтқанда, азаматтардың әл-ауқатының өсуі және олардың өмір сүру сапасы осыған байланысты.

 Ар-ождан мен дін бостандығы принципін дәйекті түрде ұстанудың басқа да жақсы себептері бар. Қазақстанның діни ерекшелігі оның аумағында христиан және ислам сияқты ірі әлемдік конфессиялар тарихи байланыста болды. Сонымен қатар, елде азаматтар иудаизмді, буддизмді, индуизмді ұстанады.

 2011 жылғы 11 қазандағы "Діни қызмет және діни бірлестіктер туралы" Заңның қабылдануымен (2012 жылғы 25 қазанда аяқталған діни бірлестіктерді қайта тіркеуді талап ететін). - Ред.) Қазақстандағы конфессиялар саны 46-дан 17-ге дейін қысқарды.

 2020 жылдың 2 тоқсанының қорытындысы бойынша республикада 18 конфессия және 3816 ресми тіркелген діни бірлестік бар (қайта тіркеуге дейін 4551 діни бірлестік жұмыс істеді. - Ред.).

 ҚР-дағы 18 конфессия:

 ислам-2683 (діни бірлестіктер);

протестантизм-592;

православие-342;

католицизм-86;

Иегова куәгерлері-60;

Жаңаапостол шіркеуі-24;

Кришна сана қоғамы-11;

иудаизм-7;

бахаи-6;

буддизм-2;

Иса Мәсіхтің соңғы күнгі әулиелер шіркеуі (мормондар) – 2;

муниттер-1.

Қазақстан түрлі конфессиялық палитраны білдіреді. Ел үшін ар-ождан және діни сенім бостандығы қағидаттарын дәйекті іске асыру ерекше өзектілік пен мағыналық жүктемеге ие болады. Бұл құндылықтар азаматтардың дінге сенуші болу құқығына кепілдік беріп қана қоймай, конфессияаралық татулық пен қазақстандық қоғамда келісімді қамтамасыз етеді.

 Қазақстанда дінге сенушілерден басқа азаматтардың тағы бір санаты бар: қандай да бір діни нанымдарды ұстанбайтын азаматтар. Сонымен қатар, соңғы жылдары олардың қоғамдағы үлесі артып келеді. Қазақстан азаматтары сияқты олардың діни нанымдарын бөліспеуге және өздерінің зайырлы, атеистік көзқарастарын ұстануға құқығы бар.

 2009 жылғы халық санағына сәйкес халықтың жалпы санынан атеистердің үлесі 2,81% - ды құрады. 2019 жылы Қазақстандағы кәпірлердің үлесі, ҚСЗИ әлеуметтік-саяси зерттеулер бөлімінің басшысы Алуа Жолдыбалинаның деректері бойынша, халықтың жалпы санының 18,8% - ын құрады.

 Ар-ождан және діни сенім бостандығы қағидаты қоғамда толеранттылық мәдениетін қалыптастыру үшін негіз қалайды, онсыз дінаралық бейбітшілік пен келісім мүмкін емес. Қазақстанда тек ұлтаралық неке ғана емес, сол себепті конфессияаралық отбасылар да кездеседі. Олардың мүшелері әртүрлі нанымдарды ұстанады, бірақ бірге тұрады.

 Ар-ождан бостандығы мен толеранттылық-Қазақстанда түрлі конфессиялардың өмір сүруінің кепілі. Сонымен қатар, діни төзімділік қоғамда деструктивті діни бірлестіктерге адал қарайды дегенді білдірмейді. Толеранттылық, ең алдымен, заңсыз әрекеттерге емес, адамдардың нанымдарына құрметпен қарауды білдіреді.

 Өз кезегінде ҚР заңнамасы қоғамның рухани саласында болып жатқан үдерістерді көрсетеді, сын-қатерлер мен қауіптерге жауап беруге ұмтылады. Ол дінге сенушілердің діни қажеттіліктерін және діни бірлестіктердің қызметін қанағаттандыру үшін қолайлы құқықтық режим жасауға бағытталған және сонымен бірге деструктивті діни бірлестіктердің қоғамдағы ықпалын шектейді.

Діндарлығы жыл сайын артып келе жатқан азаматтарды бұл зайырлылық еш үркітпеуі керек. Себебі, мемлекет дінді ұстануды шектеп тұрған жоқ. Қайта осының астарынан шығатын түйткілді мәселелерді шешу, дін төңірегінде пайда болуы ықтимал қақтығыстарды болдырмаудың алдын алуда.

Қоғамның мемлекеттік типі зайырлы болып қалыптасуы үшін мемлекеттік билік пен діннің, діни ұйымдардың арасындағы байланыстар барынша бір жүйеге келтірілу керек. Еліміздегі мәдени-рухани, саяси-әлеуметтік қарым-қатынастарды реттеуде халыққа ұсынылған рухани бағдарламалардағы діннің мәні діни жағдайды реттеудегі өзекті мәселелердің бірі екендігін көрсетеді.

Әлемдегі жаһандық процестер аясында өмір сүрудің тиімді әрекеттерін қарастырған кезде мұсылман елдерінің бұдан зиян көрмейтіндігі сөзсіз, алайда ол үшін жаһанданудың басқа субъектілерімен ұқсас стратегия қалыптастыру қажет. Осындай әдіс аясында Батыстың мұсылман әлемінің рухани ұлттық құндылықтары мен әлеуметтік бірліктерінің бұзылуынан мазасыздануы айқын жағдай, себебі ешбір ұлт осы процесс салдарынан болатын қауіп пен мүмкіндіктерден сақтандырылмаған. Сондықтан да зайырлылықты ұстанатын ел үшін, оның азаматтарының ешбір құқықтары шектелмей, еркін өмір сүруі мен ар-ождан еркіндігін жүзеге асыру өте маңызды мәселе. Қоғам әртүрлі көзқарастармен ерекшеленетін адамдар тобының біртұтас бірлестігі болатын болса, сол тұтастықтың қауіпсіздігі мен бүтіндігін сақтайтын ол әрине, мемлекеттік идеология.

Мемлекеттің күш-қуаты мен ғылым-білімін қалыптастыруда сауатты өмір салтын жасау қажет. Әлеуметтік жағдайы жақсы, білім беру саласы жоғары болған елдің болашағы жарқын. Әлеуметтік бағдарламалар мен білім процестеріндегі діннің алатын өзіндік орны бар. Діни білім беру арқылы зайырлылық қағидасын ұстап, оның біз үшін керекті жақтарын ашып, осы мәселеден туындайтын міндеттерді анықтау зайырлы қоғамның қазақстандық болмысын көрсету болмақ.

Біздің мемлекетіміздің Конституциясында көрсетілгендей, зайырлы мемлекет ретінде бізде белгілі бір дін үстемдікке ие емес. Заң алдында барлығы бірдей және «Діни қызмет және діни бірлестіктер туралы» ҚР Заңына сәйкес діни бірлестіктер өз қызметінде құжатта көрсетілген ережеге сәйкес әрекет етуде. Діни түсініктердің дұрыстығын қадағалап, түсіну үшін мемлекет тарапынан білім беру жүйесінде бірқатар өзгерістер болып, нәтижесінде дінтанушы мамандарды дайындау қолға алынып, оның алғашқы топ өкілдері халықтың діни білімін жетілдіру жұмыстарына араласып кетті.   

Зайырлы мемлекет болу – діннен алшақтау емес, қайта қоғамның үйлесімді дамуына серпіліс беру. Әрбір азамат өзінің құқықтары қорғалған, ұлтына, ұстанған дініне, нәсіліне қарамастан бәрі бір шаңырақтың астында екенін сезінуі осының көрінісі.

 Айнұр Нұрсабет 

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста